Alla inlägg den 7 augusti 2008

Av Jessica - 7 augusti 2008 22:32

Känner att jag bara måste få skriva av mig lite om en grej innan jag ska sussa.


Jag har en liten klump i magen. Jag sitter här och tänker på en tid som är över i mitt liv. Iallafall för den här gången.

I september 05, för 3 år sen så lämnade jag arbetskompisarna i tron om 1½års föräldrarledighet. Men när den tiden hade gått så låg en liten färdigbakad Engla i min mage så det va bara att fortsätta ledigheten (nåja, ledighet och ledighet... det är ett heltidsjobb att passa två småbarn, men iaf ;-)) ytterligare 1½ år. Och nu har alla tre åren gått :-o. Jag kan inte fatta det. Mina barn har blivit så stora att det är dags för mig att komma ut i verkligheten igen.

Englas inskolning börjar den 20:e och jag har ångest! Tänk om hon inte trivs? Tänk om hon kommer va sådär ledsen som Liam jämt va första terminen på dagis... Och inte går hon ännu heller... :-( Tur att Erik tar inskolningen så blödiga jag slipper se elendet.

Och hur ska det gå för MIG? Jag som varit hemma så länge att hjärnan nästan slutat fungera, haha. Kommer jag klara av att gå i skolan?

Nä, nu ska jag inte va pessimistisk... Det kanske går jättebra. *Hoppas*. 

Appropå skolan, jag bläddrade lite i mina sjukvårds.- och medicinböcker igår kväll. Gud så kul det verkar. Jag längtar faktiskt efter att få lära mig en massa :-). Så visst e jag lite kluven... det känns sorgligt att mammaledigheten e över, men samtidigt lite spännande och kul att få gå vidare. (Och sen, om kanske två år, så skulle jag jättegärna vilja ha ett till barn. Men sen e det stopp!!! :-D )Jag är en sentimental jävel. Haha. Ni skulle bara se mig när jag plockar ner barnens urvuxna kläder i lådor som sen ställs i förrådet. Jag tittar på dom små plaggen och tänker tillbaks på tillfällen som dom används. Och tänker att dom aldrig kommer användas igen av Liam eller Engla. Och så fäller jag en liten tår. Haha, och sådär e jag med det mesta. Jobbigt!
Av Jessica - 7 augusti 2008 21:31

Jag kan bocka av ytterligare några grejer från "to do" listan som jag varit duktig och fixat idag:

* Kollat mitt studielån hos CSN

*Ringt dagis

*Ändrat dagisscheman 

*Satt in en miljard (känns det som) kort i Englas album

*Sorterat kort på datorn


Just det, idag bokade vi in nåt kul! Jag, mina syrror, mamma, min moster och mina kusiner ska på "mamma mia" musikalen i globen den 30/8. Ska bli grymt roligt. Jag älskar musikaler!  


Dagens intag:

 Frukost: Naturdiet smoothie (smakade skit) latte, vatten

Lunch: Fullkornspasta med kycklingsås, sockerärtor, morötter och Ramlösa

Middag: Fajitas med köttfärs, grönsaker och guacamole, Ramlösa

Övrigt: En delicatoboll (ajaj, va morsan som bjöd), latte, en naturdiet "bantnings" choklad, några mandlar samt några DIetorelle godisar. 

Av Jessica - 7 augusti 2008 17:51

Varje gång jag säger dom orden för mig själv så blir jag lite deppig. Det låter så sorgligt liksom.. men det e ju sant. Och dagarna går så fort så man fattar inte hur det går till.


Regn äckelväder idag! Hela förmiddagen satt vi inne och stirrade på väggarna. Iofs inte helt sant, med två vildar så kan man inte bara sitta och stirra, men ganska tråkigt hade vi. Planen va först att åka till Barnadiset, men vid närmare eftertanke verkade det som en dum idé. Man lär ju liksom inte va ensam där en dag som denna. Ist åkte vi till min mor för att hjälpa ohändiga henne att skruva upp en Expedit bokhylla från ikea. Gick inge vidare då ikea lagt i fel grejer i paketet (nån som e förvånad?) så imorrn ska vi tillbaks till kära ikea och byta.


Engla somnade för tio minuter sen, kvart i sex :-o. Hon va så trött eftersom hon inte sovit middag idag. Spännande att se när hon slår upp sina fina ögon imorrn...


Imorrn e det förresten nån sorts 08 festival i stan. Det är ju 080808. Får se om Camillas bebis vill behaga komma ut på det fina datumet :-). Vi hoppas! 

Ovido - Quiz & Flashcards