Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Jessica - 17 augusti 2008 22:16

De flesta e väl med om sånna där jobbiga försäljare som ringer lite titt som tätt. Till mig har DN och Svd en tendens till att ringa lite för ofta för att försöka få mig som prenumerant.

För ett tag sen ringde en kille från Svd (tror jag det va). Samtalet löd ungefär så här:

Svd: Hej! Du har TUR för just nu ringer vi runt och erbjuder vissa att få tidningen alldeles gratis hem i 3 månader.... Det enda du behöver betala är utdelningsavgiften på en femma om dagen. Det låter bra va?

Jag: Öh... nä, jag hinner inte läsa nån tidning.

Svd: Jamen då har jag en grej för dig, vi kan fixa så att du endast får tidningen på helgerna. DÅ har du tid att sitta och läsa i lugn och ro till frukosten.

Jag: öh... nähä du, inte jag.

Svd: (Tjatig jävel) Jamen då har jag en annan bra grej, det är så att vi för inte så länge sen gjorde om utseendet på tidningen, nu räcker det med att endast skumma igenom första sidan. Där har vi sammanfattat alla viktiga händelser, så då hinner du läsa det viktigaste. Visst låter det bra? Ska vi köra på det?

Jag: öhh nej! Jag har inte tid att läsa.

Svd: Jamen det e väl klart att det finns lite tid över!

Jag: (Börjar bli smått irri) Nej!!! Jag har två småbarn hemma. Jag har varken tid att gå på toaletten, äta mat eller ens titta på posten som kommer i brevlådan.

Svd: (Med plågsam röst) Då LIIIIIIDER jag med dig! 

Jag: *skratt* Ja! Så är det Ni behöver inte höra av er till mig dom närmsta åren. Hej då!

Svd: Hej... 

Av Jessica - 17 augusti 2008 18:36

Idag körde vi i regnet till min vän Camilla i Kolmården. Sist vi va hos dom och hälsade på va i vintras. Sen dess har dom hunnit flytta och fått tillökning i familjen både av katt och bebis.

Jättefint radhus har dom köpt sig. Och guuud så SÖT lilla Ebba va! Att bebisar är små det kan jag inte minnas. Jättegosigt!


Eftersom regnet öste ner och mina två huliganer inte kan vistas i möblerade hem så begav vi oss till Busfabriken, ett megastort lekland. Där lekte vi och hade kul hela eftermiddagen. Sen va det dags att köra hem i ösregnet. Båda barnen sov hela vägen... får se när dom somnar nu ikväll. Typ aldrig gissar jag på.


Men vad kallt det är ute! Är det hösten som är på ingång tro? Det är så ruggigt och grått :-( Vi fick ösa på värmen i bilen för att inte frysa.


Nu ska jag gå och packa min skolväska! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards