Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av Jessica - 1 augusti 2008 21:17

Just hemkomna från kalaset! Har haft supertrevligt! Men barnen blev jättetrötta så vi cyklade hem. Nu sussar dom så sött.


Imorrn ska det regna har jag hört. Då kanske man kan få lite gjort?! När det e så fint väder som det varit så orkar inte vi hålla på att städa och fixa hemma, man vill ju va ute så mkt som möjligt. Så nu ser det förjäkligt ut här hemma och kylskåpet ekar tomt.

Imorrn kväll ska Eriks gulliga föräldrar kompensera vår dag som inte blev av i förrgår. Dom ska sitta barnvakt åt Liam och Engla på kvällen så att jag och Erik kan åka iväg och umgås med hans lillebrorsa Markus och hans fru Isabell. Ska bli riktigt kul!


Dagens intag:

Frukost: Naturdiet jordgubbsshake, latte, vatten.


Mellanmål: Innocent frukt smoothie, lite nötter, vatten.


Lunch: Naturdiet chokladshake. Jävlar va god den va. På riktigt alltså!!!! Vatten.


Middag: Kycklingsallad, en halv grillad korv, ett glas Ramlösa kaktus, ett glas rödvin.


Övrigt: En ruta 70% choklad, 2 glas sprite zero, 1 cm tårtbit (alltså på bredden).

Av Jessica - 1 augusti 2008 14:55

Är inne och svalkar mig lite. Det e verkligen tryckande värme ute, nästan så man tror att det ska komma åska.


Erik har spelat golf hela förmiddagen, Liam har lekt med farmor och jag och Engla tog en tur till centrum. Fast först låg jag några timmar med yrsel och domningar i händerna. Och flimmer för ögonen... Jag anade att migrän va på väg IGEN så tog två tabletter och efter nån timma va det över! Tur.

Jag va hurtig och promenerade. Min klänning va helt svettig i ryggen när vi kom fram *uäck*.

Anledningen till centrumbesöket mitt i soliga dagen är att jag va tvungen att hitta 16 års present till min kusin. Det blev en del goda duschkrämsgrejer och sånt. Skitsvårt annars vad man ska köpa. Inget duger till en kräsen 16 åring, suck. Engla sov hela tiden och det va riktigt nice att strosa runt själv. Hittade så mkt grejer till mig själv som jag vill ha, men först måste jag loosa dom här extrakilona. Det e ju inte så många kilon att gå ner, 5kg, max 8... så onödigt att köpa en massa jeans och sånt nu.

En enkel väska hittade jag på hm. Har man inte använt annat än skötväska de senaste tre åren så är man lite tråkigt försiktig. Men svart va slut så det blev iaf en brun. Får börja med den! Den fyller iaf sin funktion, den är rymlig så man får plats med böcker och allt. Fast jakten på perfekta väskan fortsätter :-)


Nu ska vi duscha och fixa iordning oss. Ska iväg på 16 års grillfest.

Ovido - Quiz & Flashcards