Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Jessica - 4 augusti 2008 20:38

Vädret började ju ok, runt 22 grader och lite halvmulet. Perfekt dag för att va på Grönan. Och visst, dom två första timmarna gick bra, sen började regnet vräka ner. Men vi höll det goda humöret uppe och fortsatte åka karusell och äta karamell tills vi nästan frös ihjäl. Mina fötter va isbitar i flipflopsen och jag ångrade både en och två gånger att jag bara tagit en tunn kofta och ingen jacka. När klockan va runt sex så gav vi iaf upp och åkte hem. Mycket trötta, lite fattigare och väldigt kalla satt vi på bussen. Men vi ska inte klaga, dagen vart lyckad ändå! Liam och Engla åkte en massa kul och även jag hann åka en del.


Nu ska jag strax tina upp mig i ett varmt bad och sen ska jag och Erik kolla film. 


Dagens intag:

Frukost: Naturdiet choklad shake (som Liam och Engla drack upp typ hälften av) dinkelknäckemacka med ost, vatten, grapefrukt juice.

Mellanmål: Lite fullkorns makaroner 

Lunch: Langos på grönan (inte nyttigt men fan så gott) 

Middag: Fisk med potatismos och sallad

Övrigt: Lite godis på grönan, en grapefukt, lite nötter. 

Av Jessica - 4 augusti 2008 10:12

Nu på morgonen har jag roat mig med att bocka av sega punkter på min To do lista. Tråkiga samtal!

*AIG försäkring (anmäla Englas tänder)

*Folksam försäkring (anmäla Englas tänder)

*ACE europe försäkring (anmäla Englas tänder)

*Kommunal (för att kolla hur vi ska reglera att jag betalat in för mkt under hela min mammalediga tid)


Har även försökt komma fram till försäkringsakassan för att beställa föräldrarledighets intyg. "Du har plats 370 i kön"... 370!!! Vem fan har tid att sitta och vänta nästan 400 nummer på att få komam fram? Nähä, jag ska testa att maila nu ist.


Om ett par timmar åker vi till Grönan med mamma, Carro och Fredrik. Blir kul! Både Liam och Engla älskar att åka karusell! 

Ovido - Quiz & Flashcards