Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av Jessica - 20 augusti 2008 22:31

Barn, dom säger så sköna saker ibland.

Samtal mellan mig och Liam:

Liam:  Mamma köpa ny leksak till Liam!

Jag: Nä älskling, mamma har inga pengar just nu.

Liam:  Mamma köpa pengar! 


Haha, fan va lätt dom små tror att livet e! 

Av Jessica - 20 augusti 2008 17:14

Idag började Englisen sin inskolning! Erik va med henne eftersom jag va i skolan. Det gick kanoners. Idag skulle dom bara va på dagis en timma och känna läget. Engla lekte och hade kul.


Idag hade jag bara en lektion, vård och omsorg så jag slutade redan 11.30 Kommer va så varje onsdag :-D Jag cyklade hem till Engla och Erik. Vi åt lunch. Sen fick jag Liam abstinens och drog och hämtade honom från dagis. Måste ju passa på att umgås hela familjen nu innan allt drar igång på heltid.

Vi tog en prommis och tittade på djuren vid Alby friluftsgård.

Det har varit riktigt varmt idag, skönt!


Haha, måste säga igen, det är så kul att gå i skolan!

- Jag får lära mig nåt och bli lite smart ;-)

- Jag får träffa nya människor

- Jag får sitta ner

- Jag får en timmas lunch i lugn och ro

- Jag hinner sakna barnen riktigt mycket 

- Jag får chansen att dricka varmt kaffe (hinns aldrig med annars)

- Jag får motion (cyklar dit varje dag, ca:6km sammanlagt varje dag)


Längesen jag skrev om maten. Har inte orkat. Jag sköter mig ganska bra. Men inte fan går jag ner i vikt för det. Måste nog träna mer oxå. Ska försöka hinna med allt. Ska nog bli rutin på det mesta snart :-).


Imorrn har jag dessa lektioner: Människan socialt och kulturellt, samt medicinsk grunkurs! Medicinsk grundkurs ser jag verkligen fram emot, ska bli spännande!

Ovido - Quiz & Flashcards