Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Jessica - 25 augusti 2008 23:04

Såg precis ett nytt program på kunskapskanalen som hette "Om familj". Skitbra, dom tog bl.a upp trots och om barns lek. Jag kan bara säga en sak: Malin Alvén, I love you!!!! Malin får en att känna sig som en bra förälder trots att man inte gillar att leka! Så nu kan jag sluta ha dåligt samvete över att jag hatar att t.ex.gräva i sandlådan. Det är faktiskt okej och t.o.m bra för barnen att få leka ifred. Huvudsaken är att barnen känner till ens närvaro. Att se en film på tv ihop eller hjälpas åt med tvätten är ett utmärkt substitut för lek. Tack!


På torsdag ska jag på bio med mina gamla arbetskollegor Linda och Anna. Ska bli jättekul! Vi ska se den där sex and the city filmen som alla tjatar så mycket om. Jag har aldrig sett ett endaste avsnitt av SATC så mina förväntingar e inte så höga... men huvudsaken e att jag får träffa mina kära vänner. Och bio e ju lyx, senast jag va på bio va hösten 06 då jag såg "World trade center".

Mycket skoj händer denna vecka! Allt på en gång som vanligt. På lördag e det dags för "Mamma Mia" musikalen i globen. Skitskoj! Min underbara mamma som bjuder oss. Det va inte igår som man va på musikal.


Ojoj, klockan närmar sig halv tolv. Dags att sussa! 

Av Jessica - 25 augusti 2008 18:56

Den som sa till mig att vårdutbildningen va lugn och soft har nog inte gått samma som jag. Shit alltså, det e verkligen mkt att göra! Väldigt många arbeten som man ska redovisa inför klassen framme vid tavlan. Och väldigt mkt grupparbeten. På måndag ska vi t.ex tillsammans i grupp bygga en cell (!) som både ska kunna röra sig och dela på sig...

Känns som att jag har fullt upp på kvällarna med olika skolarbeten. Ikväll ska jag försöka hinna med att läsa på om cytostatika som är min del i canserbehandlingen som ska redovisas och sen hitta fakta till ett arbete om funktionshindrade i olika kulturer... intressant va? Haha. Fullt ös. Men kul är det :-).


Englas inskolning fortsätter bra :-). Erik kan gå ifrån allt längre stunder. Imorrn ska hon prova att äta lunch på dagis.


Ikväll ska jag va hurtig! kl.20 ska jag gå på ett danspass. Skitkul att få skaka lite på fläbbet.

Sen får jag väl va lite social med Erik och höra hur hans dag varit. Plugga lite och efter det sängen!!! Viktigt det där att lägga sig i tid nu när man verkligen måste va skärpt på dagarna.


Hej och hå fy fan va ointressant min blogg är! Haha. Just nu är jag inne i en period med noll inspiration till bloggen. Kanske blir bättre om ett tag. 


Ta hand om er! 

Ovido - Quiz & Flashcards