Direktlänk till inlägg 7 augusti 2008

Snart är en tid över...

Av Jessica - 7 augusti 2008 22:32

Känner att jag bara måste få skriva av mig lite om en grej innan jag ska sussa.


Jag har en liten klump i magen. Jag sitter här och tänker på en tid som är över i mitt liv. Iallafall för den här gången.

I september 05, för 3 år sen så lämnade jag arbetskompisarna i tron om 1½års föräldrarledighet. Men när den tiden hade gått så låg en liten färdigbakad Engla i min mage så det va bara att fortsätta ledigheten (nåja, ledighet och ledighet... det är ett heltidsjobb att passa två småbarn, men iaf ;-)) ytterligare 1½ år. Och nu har alla tre åren gått :-o. Jag kan inte fatta det. Mina barn har blivit så stora att det är dags för mig att komma ut i verkligheten igen.

Englas inskolning börjar den 20:e och jag har ångest! Tänk om hon inte trivs? Tänk om hon kommer va sådär ledsen som Liam jämt va första terminen på dagis... Och inte går hon ännu heller... :-( Tur att Erik tar inskolningen så blödiga jag slipper se elendet.

Och hur ska det gå för MIG? Jag som varit hemma så länge att hjärnan nästan slutat fungera, haha. Kommer jag klara av att gå i skolan?

Nä, nu ska jag inte va pessimistisk... Det kanske går jättebra. *Hoppas*. 

Appropå skolan, jag bläddrade lite i mina sjukvårds.- och medicinböcker igår kväll. Gud så kul det verkar. Jag längtar faktiskt efter att få lära mig en massa :-). Så visst e jag lite kluven... det känns sorgligt att mammaledigheten e över, men samtidigt lite spännande och kul att få gå vidare. (Och sen, om kanske två år, så skulle jag jättegärna vilja ha ett till barn. Men sen e det stopp!!! :-D )Jag är en sentimental jävel. Haha. Ni skulle bara se mig när jag plockar ner barnens urvuxna kläder i lådor som sen ställs i förrådet. Jag tittar på dom små plaggen och tänker tillbaks på tillfällen som dom används. Och tänker att dom aldrig kommer användas igen av Liam eller Engla. Och så fäller jag en liten tår. Haha, och sådär e jag med det mesta. Jobbigt!
 
 
Ingen bild

Lisa med Tindra

8 augusti 2008 09:00

Det kommer att gå super bra med både inskolning på dagis och att du börjar plugga. Du kommer få det skit kul i skolan och träffa en massa nya vänner..Det roligaste med att gå i skolan ör ju att man får ha lite snygga kläder på sig varje dag, man vill ju inte komma i samma kläder.. ha ha... =)kramis

 
Sofia

Sofia

8 augusti 2008 12:52

Jag är likadan! Igår plockade jag fram kläder i storlek 62/68 och det var med en klump i halsen som jag snusade lite på dem och kände att den tiden med Edwin aldrig kommer igen.. Och Gustav är redan två månader, inte annat än att man skulle vilja pausa tiden lite.

http://edomopedosmorsa.blogg.se

 
Camilla

Camilla

8 augusti 2008 15:05

Jag är precis likadan, det skulle väl vara det som talar emot att det här är sista barnet för oss ;-) Men samtidigt så är det ju en tid efter graviditet o mammaledighet också, så därför får 2 räcka här hemma! :-) Men självklart kommer du klara skolan galant!!! :-) ÖVERTYGAD! Skönt att det löste sig med inskolningen föressten :-) det har vi ju glömt o prata om.

http://stjarne.blogg.se

 
Christina

Christina

8 augusti 2008 15:29

Gumman, du skall se att den tiden som kommer nu, kommer att vara annorlunda men så lärorik. Du kommer att utvecklas på många sätt och även dina barn.
Sen när tiden är mogen så får du lite xtra tid med dina barn igen när ni skall ha nr 3.
Engla har ju sin storebror på dagis så förhoppningsvis känner hon lite mer trygghet på dagis än vad Liam kanske gjorde i början.Det kommer att bli så bra, det är jag övertygad om..stor kram

http://LeonLetizia

 
Jossan

Jossan

8 augusti 2008 17:29

Å jag ju precis hur du känner! Ska man behöva föda barn resten av livet för att slippa aldrig mer ångesten? haha. kram oxh trevlig helg!

http://josefinpettersson84.blogg.se

 
Ingen bild

Sandra

9 augusti 2008 21:11

Förstår hur du känner det,jag var precis likadan när Oliver skulle börja hos sin dagmamma för första gången..Grät flera kvällar innan han skulle börja*skäms*Men det gick bra,och nu trivs han fortfarande jättebra,även om det har blivit några kortare bakslag emellanåt.
Är övertygad om att det kommer gå jättebra för dina små också:-)
Kramar från Sandra(puhgumman på Familjeliv)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards