Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Jessica - 11 augusti 2008 20:27

En perfekt dag på olika vis :-).


Camilla har äntligen fått sin lilla Ebba! Kl.12.14 såg hon dagens ljus. 3530g och 50cm lång. Allt hade gått kanon, snabb förlossning och Camilla lät pigg på telefonen. Jag är så glad för deras skull!!!


Idag va Eriks första arbetsdag på 8 veckor... Kändes konstigt att jag skulle va helt ensam med barnen nu när vi varit hela familjen tillsammans så länge. Men dagen har varit så himla bra! Jag och kidsen har haft så mysigt!  Liam har skött sig exemplariskt både i parken och på gården när vi varit ute och lekt. Det hör tyvärr inte till vanligheten. Liam är en aktiv kille som helst vill slåss med dom andra barnen mest HELA tiden :-( ( vi får hjälp av BUP för det) men idag va han så himla snäll. Det va så kul att se han leka ihop med dom andra barnen. Jag njöt av att slippa stoppa bråk, jaga Liam (som alltid annars smiter till parkeringen), va arg osv. Tänk om det vore så här jämt! Vilken lycka. Något så enkelt och självklart för de flesta andra är riktigt ovanlig för mig. Nu låter det som att Liam e värsta ligistungen (det e han oxå, nä skämt åsido ;-)), han e även världens goaste, söta kille. Bara det att han fått hang up på att slå andra barn jämt. 

Men gissa om han fått beröm av mig idag när han varit så duktig :-). 

Imorrn börjar dagis för honom. Jag håller tummarna för att han ska va lika snäll där :-) Så dom andra barnen vågar leka med honom!


Just det, sålde även min fina, rosa Bugaboo åkpåse idag. Så nu har jag lite pengar att spendera i centrum imorrn, hihi. 


Glömt va jag ätit igår, men här kommer dagens ist:

Frukost: 2 ägg, latte, en halv hallon/blåbär/mango smoothie.

Mellis: naturdiet jordgubb

Lunch: Köttbullar med mos och lingon (Liam som valde lunchen), apelsinjuice

Middag: tortilla bröd med lite köttfärs och grönsaker, vatten

Övrigt: Halo (lågfetts choklad. Skitgod, prova om ni inte gjort det. Finns på t.ex ica) cola zero, några salta kex, inlagda vitlökar, oliver. 

Ovido - Quiz & Flashcards