Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Jessica - 15 augusti 2008 23:10

Trots att jag kände mig så trött att jag skulle dö vid förra inlägget så sitter jag fortfarande här, alive and kicking!

Eriks mamma och pappa lämnade oss för en stund sen. VAD trevligt vi haft :-). Tänk vilken lyx att bli bjuden på middag i sitt eget hus! Dom hade med sig allt; kräftor, rökta räkor, oliver, marinerade vitlökar, bröd, smör ost, vin osv. SÅÅÅ gott! Och jag fick en bukett röda rosor. Av Eriks mamma alltså, vem annars ;-) Får jag blommor av nån så e det av omtänksamma Yvonne. Hon vet vad man kan behöva ibland för att piggas upp!

Sen satt vi i soffan och ventilerade livets mening och andra viktiga frågor.


Imorrn förmiddag ska jag röra på fläsket. Danspass står på schemat. Ska bli skitkul!!!! Sen har vi hela dagen free. Erik skulle egn ha jobbat, men nu e han ledig :-)


Käkat:

Frukost: Latte, smörgås med gurka

Lunch: Kycklingsallad, cola light

Middag: X antal rökta räkor, 4st kräftor, ½ avokado, ganska mkt marinerade vitlökar och oliver, 2st baguetteskivor, 1 glas vitt vin, ramlösa jordgubb/lime

Övrigt: cola + ½ delicatoboll (fika hos mormor), lite cashewnötter, vindruvor, 1 glas pucko 

Av Jessica - 15 augusti 2008 18:23

E helt slut! Känns som nån kört över mig med en ångvält, backat och kört över mig en gång till. Jag har varit hemma med både Liam och Engla idag. Vi tog en sväng till centrum för att se om vårt Lindex reade Bamse regnkläderna (som jag hört att dom gör på andra ställen). Självklart fanns det bara gamla uttjatade linnen på rean. Istället gick vi till Kappahl, (faktiskt, gillar inte deras kläder egn) och där hittade jag en superfin jeanskjol till Engla. Mörkblå denim och så en grå mudd högst upp. Mjukt och skönt för lilla magen.

Efter det brummade bilen vidare till mina syskon. Vi hade bestämt oss för en heldag tillsammns. Skitmysigt! Tog en långpromenad och åt sen kycklingsallad i gräset. Sen kom vi på dagens goda gärning och gick till min mormor och morfar. Våldgästade dom på fika och lekte en massa. Jättekul.

Nu sover båda kidsen och snart kommer svärisarna hit med kräftor. Fast egentligen vill jag bara lägga mig i soffan och stirra rakt fram, jag e heeeelt slut! 


Detta va min sista föräldralediga dag! (Nu blir jag sentimental igen *suck*) Tänk, i 3 hela år (nästan på dagen) har jag varit mammaledig och nu är det över. Nu börjar en ny tid ett tag. Men det blir nog kul det oxå. Att va mammaledig kräver ju sitt. Att börja skolan kanske rentav blir som semester? ;-). Snart vet jag om det e så! 

Ovido - Quiz & Flashcards