Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

kvällstankar

Av Jessica - 31 augusti 2008 22:46

Nu sitter jag här halvt illamående. Jag gjorde slag i saken att äta nåt onyttigt! Vi hade inget färdigt hemma så jag gick bärsärkargång i skafferiet. Fanns inte så mkt kul, men en påse kokos hittade jag. Så det blev till att baka den gamla 80-tals favoriten "kokostoppar" som jag förövrigt nog inte har ätit sen 80-talet... Jag proppade i mig sånna tills jag vart spyfärdig. nu är jag redo för dieten! Imorrn ska vi till Ica maxi och shoppa. Då ska jag köpa en massa sånna bantargrejer. Har en tanke om att köra så här:

frukost: pulver

Lunch: ready to drink

Mellis:mealbar

Middag: pulver

kvällsmål: mealbar

Man ska ju äta 5 sånna där dietmål om dagen.  


Imorrn e det 2 veckor sen jag började skolan. Och jag mår så himla bra! Känner mig som en ny människa!

Jag älskar mina barn och att va mamma e fantastiskt, överlägset det bästa som hänt mig! Men sista året av min mammaledighet har det nästan varit för kämpigt ibland. Liam som varit på och slagits med alla barn hela tiden och Engla som velat amma dygnet runt kunde ibland bli för mycket. Jag tappade helt och hållet bort mig själv, gjorde INGET för min egen skull. Det resulterade i att jag jämt kände mig trött, grinig och sur. Och helt utan tålamod va jag!!!!!!! Nu e det som att vakna till liv igen :-). Jag får komma hemifrån, lära mig nåt för min egen skull, jag får va med vuxna människor som inte bara pratar om småbarn, jag får sakna mina kids så det värker i hjärtat! Jag längtar efter dom hela dagarna och sen på eftermiddagen när vi ses e jag bara lycklig hela tiden :-). Och mitt tålamod har blivit 1000 0000 gånger bättre, nu blir jag inte sur för minsta småsak. Och mer energi har jag! Förut kändes det som värsta projektet att gå till parken och leka, men nu med energi så e det superkul!  Så för min del har det verkligen varit nyttigt att komma hemifrån lite. Nu uppskattar jag allt på ett helt annat vis.


Liam och Engla, ni är mitt ALLT!!!! <3 <3 <3 (Och Erik kommer på andra plats, haha, evigt förpassad till andra platsen, men det är väl inte fy skam det heller? ;-)) 

 
 
Jenny

Jenny

31 augusti 2008 23:03

MEn nu blir jag arg på dig. du förstör din kropp om du ska äta så där!!!! Jag är låtsas syster till malin och jag är jätte bra på att göra matschema så det blir ett kg i veckan!!!!! man ska inte äta de där pulver skiten. och en sak till du är jätte fin i kroppen! men iaf jag är bra på att göra matschema har ett redan som är klart. så bara att säga till om du vill ha. det är itne äckliga saker. det är lax kyckling o så. kram kram

http://www.nynnyn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

nynnyn

1 september 2008 06:35

Haha oki då. men säg bara till om det inte blir som du vill! Men jag lovar att det schemat är bra. en tjej gick ner tio kg inför sitt bröllop med det och det va bara med den maten ingen träning. MEn hoppas det lyckas. men iaf du är jätte fin!!! Hälsa Erik om han kommer ihåg mig. Jenny Olsson från nyboda. haha.. massa energi och alltid glad.. kram kram

 
Mona

Mona

1 september 2008 07:45

Jag måller med hon Jenny... om inte annat kan du köra min metod, skippa kolhydrater så gott du bara kan och så kan du ta nutrilett och sånt till mellanmål... och drick mängder med vatten vatten och vatten...

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Cissi

Cissi

1 september 2008 09:31

ÅHH Det var så skönt att läas ditt inlägg för mig som varit hemma snart i tre år, jag känner precis så som du beskrev att minsta sak blir ett projekt för man är trött, irriterad mm på barnen oftast (en trotsig) och (en bara grinig för tänderna gör ont). Jag ser fram emot att börja jobba även om det blir tufft, det fattar jag men som du skriver att få vara kvinna och inte BARA mamma. Tack Jessica!Skönt att man inte är ensam om att känna så (hur mycket man älskar ens barn). Nu vet jag att det blir bra att jobba/plugga, du verkar ha det toppen nu!!!!
KRAMAR

http://cisan.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

1 september 2008 14:02

Kokostoppar, huvva *s* Såna föråt jag mig på som liten ;-)
Angående din diet, det är upp till dig, men det är viktigt att ha i åtanke att såna måltidsersättningar är tänkta att ha en kort period. Jag tycker inte det är ett bra sätt, men kan förstå dig som vill komma igång och gå ner snabbt och inte har så mycket att gå ner. Det finns inga genvägar till att gå ner i vikt, bara äta rätt och motionera.. Sådärja, nu har jag moraliserat lite ;)
Kram

http://edomopedosmorsa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards