Direktlänk till inlägg 30 augusti 2008

mamma mia och nutrilett

Av Jessica - 30 augusti 2008 20:07

Jag hann tillslut i tid ändå :-). Mötte upp mina syrror och vi käkade underbart god sushi. På vägen till godisaffären efteråt så smet vi in en snabbis på h&m. Jag hittade en mysig kofta som jag slog till på. Vi har så jäkla kallt i vår klassrum i skolan, så varma koftor är en bra investering!

Utanför Jam Jam stod resten av vårt musikalsällskap och stampade, dom tyckte vi va sena, bara 15 min kvar till showen skulle börja. Vi plockade ihop vårt snask och begav oss till globen. Fick riktigt schyssta platser på parkett, man såg bra (förutom vissa tjockskallar i vägen, men så e det när man e kort som jag). Å gud va bra "mamma mia" musikalen va!!!! Allt va på engelska. Det va maffigt, riiiiktigt drag på scenen. Varje gång jag ser på sånt så önskar jag att det vore jag som födds med begåvningen att kunna sjunga och dansa, vilket roligt jobb det vore!!!! Man blev på riktig partyhumör i slutet då dom körde järnet på scen. En tanke som slog mig flera gånger under föreställning va att jäklar va många hits ABBA gjort! Helt otroligt!


Till något helt annat! Om en månad ska jag på bröllop. Min kära arbetskollega Linda ska äntligen gänga sig med sin Jeppe. Jag har funderat på det här med klänning... alla säger att jag borde ha samma som på förra bröllopet (se bild). Och efter lite fundering så verkar det inte som nån dum idé, jag har ju både väska, sjal och skor som matchar + att det inte kommer va samma gäster som på förra.

Det är min syster Denise´s klänning som hon e snäll och lånar ut. Jag bad henne ta me den idag så jag kan prova hur den fortfarande passar.... och det gjorde den inte! Fatta, för 3 månader sen, då jag hade klänningen sist så satt den perfekt. Nu hade jag fan problem att få igen blixtlåset och det "bloppade" sig i midjan. Jag fattar inte, jag tycker att jag faktiskt e ganska duktig med maten och rör på mig. Vad händer? Visste jag inte bättre skulle jag fasen tro jag e gravid. Men det är jag inte.

Nä, så nu har jag bestämt mig för att prova på pulverdiet i 2 veckor. Startar på måndag! Jag liksom bara måste komma i mina kläder igen! Jag vet att vissa (mamma t.ex.) tycker att jag e löjlig när jag tjatar om min vikt. Men grejen e att jag är inte nöjd, jag vet att det kan bli bättre! Och visst, jag är inte överviktig, har mest bara några enstaka kilon för mycket, men just därför vill jag ta tag i detta innan det är 30kg för mkt....

Så jag hoppas det blir en rivstart att komma igång genom att äta sån där nutrilett eller nåt. Sen när veckorna gått kan jag börja äta, men då nyttigt. Hoppas på att mitt äckligt störda sötsug kommer försvinna om jag kör pulver. Dock så vet jag att man måste ha sjuuuuukligt bra karaktär för att klara av detta... jag ska verkligen försöka. Ska tänka att det är så kort period! Bara jag inte kommer bli trött och så så jag inte orkar med skolan...

 
 
Cissi

Cissi

30 augusti 2008 20:23

Jättefin klänning, men du är ju skitsmal! Hur kan du behöva gå ner mera? Visst det är ju tre månader sedan bilden togs?! Men så mycket kan ju inte ha hänt? Hmm men visst känns det inte bra så gör det inte! Men tummen upp för så fin kropp efter två barn tänk på det!!

http://cisan.bloggagratis.se

 
tiny

tiny

30 augusti 2008 20:24

ja har föröktmig på naturdiet pulver o efter några dagar mådde ja så dåligt, trött, illamående och hungrig till tusen...ja älskar mat för mycket och det är ju typiskt när man vill tappa några kilo...hm...men ja hoppas du lyckas bättre så att du blir nöjd! det suger verkligen att inte ha några kläder som passar...puss på dej!

http://tinylove.blogg.se

 
Ingen bild

Sandra (puhgumman,FL)

30 augusti 2008 20:33

Vad kul att musikalen var bra!!:-)
Tidsoptimist är jag också(tyvärr..)så du e inte ensam!*hihi*
Även jag måste ta tag i vikten förresten!Köpte hem en sån där Naturdiet shake,får se hur den smakar först så får jag köpa fler om den e skapligt god;-)Har inte vågat prova än dock:-)
Kram på dig!

 
Sofia

Sofia

30 augusti 2008 21:18

Jag tycker inte du ser ut att behöva gå ner i vikt, men det är ju ändå bara en själv som kan avgöra det! klart man vill komma i kläderna i garderober, vilken storlek man än är!

http://edomopedosmorsa.blogg.se

 
Christina

Christina

30 augusti 2008 21:30

Du är ju jättefin och smal, men jag vet att det spelar ingen roll vad alla andra tycker.
Det där känner man bäst själv, sen har ju alla sin trivselvikt. Tycker du redan varit superduktig m maten. Du kommer att fixa det!!
Snygg klänningen är.
kram kram

http://leonletizia

 
madde&wilmer

madde&wilmer

30 augusti 2008 21:38

gud vad kul att få gå på musikal!!du är ju jättefin jessica!!!!

http://busprinsen.bloggagratis.se

 
Mona

Mona

31 augusti 2008 07:57

Vad rolit att gå på musikal och att den var bra dessutom!! Vet du, efter gymnasiet tänkte jag söka till en musikalskola men planerna försvann någon annanstans...

Kära vän, tror du inte det är bättre du byter ut en eller två mål bara istället för alla, tänkte så inte motivationen försvinner pga att du är hungrig, sugen, trött och allt... fast du vet ju att jag redan tycker du är skitsnygg!!!kramar

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

31 augusti 2008 11:09

jag ska peppa dig så mkt jag kan!! :-) du är så vacker vännen :-P

http://stjarne.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards