Direktlänk till inlägg 22 augusti 2008

Dumlekladdkaka

Av Jessica - 22 augusti 2008 22:20

Måste bara göra ett tillägg! Idag sket jag fullständigt i allt vad äta rätt är. Så jag bakade en suuuupersmarrig Dumlekladdkaka *mums*. Men man måste verkligen va sötsugen när man ska äta den för den kan lätt kännas sliskig annars.


Men här kommer iaf recpetet så ni andra gottegrisar kan få smaka :-). Minns inte vem som gav mig receptet... kan det va du, Svinto78? :-)



Dumlekladdkaka

För 6-8 personer.


Ingredienser
100 g smör
1 påse dumlekolor (120g) eller dumle minibites
2 ägg
3 dl socker
1½ dl mjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
½ tsk salt

Gör så här
Smält smöret och dumlekolorna i en gryta. Vispa ägg och socker. Vispa ner mjöl, kakao, vaniljsocker och salt.
Häll i smör och dumleblandningen. Häll smeten i en smord och bröad ( gärna kokos) rund form med löstagbar kant. Grädda i 175 grader i ca 20 min. Om du inte vill ha den så lös kan du med fördel göra den dagen innan eller att den får kallna helt.
Servera med lättvispad grädde.

(TIPS: Blir ännu mer dumle-smak om man drar ner 1 dl på sockret, samt minskar på kakaon med 1-2 msk )


Mat
 
 
Mona

Mona

23 augusti 2008 07:20

ja, det där lät ju gott och nyttigt!! ;)

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Pinepo

Pinepo

23 augusti 2008 10:50

Låter himla gott. Ska prova detta recept i veckan. //Line

http://pinepo.bloggagratis.se

 
madde&wilmer

madde&wilmer

23 augusti 2008 11:34

men herregud vad det lät gott!!*mums*

vilken fin vagn ni har köpt!!det är alltså den 10 vagnen:-)det var många det!
Vad bra att det går bra i skolan!!

Kramar

http://busprinsen

 
Ingen bild

Svinto78

23 augusti 2008 16:00

Nää, receptet var inte från mig. Jag tipsade om dumlekakor... ;-) Men den där måste man ju prova! :-p *slurp*

 
Camilla

Camilla

23 augusti 2008 18:13

o shit, jag skulle aldrig ha läst det här inlägget! :-o nu måste jag ju sticka upp till affären o köpa dumle jue.. :-D

http://stjarne.blogg.se

 
Emelie

Emelie

23 augusti 2008 18:47

MUMS!!!!!!!!!

http://majasmamma.blogspot.com

 
the ???? of heros on batman

the ???? of heros on batman

19 mars 2009 16:17

tja det lät god och enkelt att göra. M'en inte så nytit

http://liamengla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards