Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Jessica - 13 januari 2009 20:28

Januari måste väl vara årets fulaste månad, och då talar jag om mig själv! Januari är lätt den månad på året då jag har störst formsvacka i det mesta! Samma varje år!

*Kroppen är plufsig efter all julmat.

*Kroppen är otränad eftersom jag unnat (!) mig att inte träna under julen.

*Huden är så blek att den övergår i grå/genomskinlig ton eftersom den inte fått se solen ordentligt sen i augusti.

* Håret är glanslöst och livlöst.

* Hyn drabbas av tonårsakne ochjag är full av röda utslag.

* Plånboken är tom efter julen = ingen shopping i form av smink, solarie eller kläder som skulle kunnat göra mig snygg.

* Benen, händerna och fötterna är torra efter kylan.

* Man kan inte (eller kan och kan...) ha på sig ballerinaskor eller pumps.

* Ångest iform av ett nytt år = ett år äldre= ett år närmre att man måste göra nåt av sitt liv, komma på vad man vill BLI!


En bra sak är iaf att nu kan det bara bli bättre :-). Humöret stiger i takt med att dagarna blir ljusare och längre. Snart är sommaren här. H&m har släppt sin vårkollektion. Kläderna blir roligare. Får jag bara lite solbränna på kroppen, ett solblekt hår och en trimmad bikinikropp så e jag på banan igen :-D.

Sommar, here I go!

Nu ska vi spela XBOX. Alltid nåt som livar upp.


Ps. Idag när jag hämtade barnen vid 15.30 så va det fortfarande ljust ute, halleluja!!!!! :-) Jag sa ju det, vi är på RÄTT väg!


PUSS PUSS

Av Jessica - 13 januari 2009 20:24

Här ska ni få receptet på en mycket enkel och jättegod kräftsoppa! Går på ett nafs att tillaga. receptet har jag fått av min kära mor.


ca:  4 port.


2 msk smör

2 stora morötter

2 msk vetemjöl

1 liter vatten

2 fiskbuljongtärningar

400g kavli kräftost

2dl creme fraiche

svartpeppar

1½ burk kräftstjärtar

dill


1. Skala och riv morötterna grovt, fräs dom i smöret.

2. Tillsätt mjölet + vattnet och buljongtärningarna.

3. Koka tills morötterna har lagon tuggmotstånd

4. Blanda i kräftosten, peppar och creme fraiche.

5. Värm upp och blanda sist ner kräftstjärtarna och dillen.


Bon apetit!


Mat
Av Jessica - 13 januari 2009 12:07

LeonLetiziaLucas Alla inlägg under januari 2009 Award Länk - Kommenteraav Christina den 13 januari 2009 kl 10:30

Söta Christina har gett mig en mammablogg award! Tack så mycket jag blev superglad!


Reglerna för Awarden är enkla. Jag som har mottagit Awarden, lägger upp den på min egen blogg och länkar till bloggen som jag har fått den ifrån. I min tur delar jag den vidare till de Mammabloggar som jag tycker förtjänar den! Lämnar såklart ett meddelande inne hos dem, om att de har fått den! 

Så med stor glädje och stolthet sänder jag den vidare till

Camilla, CissiLisa med Tindra, Malin, Mona och Therese.

Ovido - Quiz & Flashcards