Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Jessica - 4 januari 2009 22:21

Nu har jag kommit på min plan! Jag ska försöka mig på att hålla vikten istället för att satsa på att gå ner en massa mer. Och visst tappar jag fler kilon så e jag ju glad :-) Men jag tror att jag måste ha som mission nu att bara försöka mig på hur jag ska göra för att ligga på den här vikten ett tag. Då måste jag tänka på vad jag käkar! Sen lite längre fram så ska jag köra stenhårt igen så jag e trimmad till bikinin :-D. Men det svåraste sägs ju att hålla vikten, så nu ska jag testa ett tag!


Frukost: 2st skivor grovt bröd med mosad avokado, ett ägg, ½ latte, vatten

Lunch: lite hemagjord pizza med tonfisk, vatten

Middag: tonfisksallad i pitabröd, c-vitamin brus

Övrigt: nutrilett chips, naturdiet snackbar, 2st lågkalori godisar, chailatte

Av Jessica - 4 januari 2009 16:34

 Jag har blivit utmanad av Christina, så det är bara att sätta fart!


6 favoritprogram

LOST (nån som vet när det börjar igen?)

Prison Break (fast den här säsongen är värdo tycker jag)

Du är vad du äter

Heroes (Erik har fått mig att gilla den serien)

Färjan (fast den e ju slut nu)

kommer ej på mer

6 saker jag gjorde igår

Pussade på mina barn (gör det varje dag i och för sig...)

Bakade med barnen

Tränade danspass på friskis

Lekte en massa med barnen

Läste lite i boken " inte som andra döttrar" (bok om nancy spungen som vart mördad av sin pojkvän sid vicious i sex pistols- Jättebra)

Bloggade :-)

6 favoritrestauranger

Kamarina

Koh Phangan

Faros

Halv grek plus turk

Kommer inte på fler. E så sällan och äter ute.

6 saker på min önskelista

Att alla får vara friska

Vinna på Lotto

Att vi får vara lyckliga!

Att jag får ett jobb som jag trivs med efter utbildningen

Hålla vikten

Få mertid att hinna med allt


6 personer att utmana:

camilla, mallan :-D, Lisa med Tindra, Therese, Tove, Madde

Av Jessica - 4 januari 2009 16:28

Stråååålande sol och 11 minus ute idag! På förmiddagen höll vi oss inne, men efter lunch lämnade vi barnen till farmor och farfar.  Jag och Erik tog en runda i nya bilen. Det är automat på den och sånt e jag inte van vid så jag fick övningsköra. Shiiiit, det är för enkelt med automat! Jag är där och ska koppla och växla hela tiden vilket gör att jag tvärnitar och kör som en gammal kärring, haha. Jag är en stor trafikfara just nu, men snart ska jag väl lära mig. Bara ingen kommer till skada under tiden ;-).


När jag övat klart begav vi oss till sjön! Där spenderade sen jag och Erik några timmar med att åka skridskor. Jättehärligt! Fast idag va inte isen spegelblank så det va lite trögare att åka. Men vi körde på och övade på gamla grejer som flygskär, skjuta haren och trea hopp :-) Jättekul hade vi och nu e jag alldeles mör i benen. Man e ju verkligen stel som en pinne nuför tiden!


Förresten, tack för alla svar angående när ni vänt era barn framåt. Vi har fortfarande inte bestämt oss för hur vi ska göra.

Ovido - Quiz & Flashcards