Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Jessica - 29 januari 2009 16:15

Ännu en hemmadag! På morgonen tog jag vara på ett tips från Mona som dom brukar köra på förskolan till vissa barn, nämligen ett "schema". Eftersom Liam har lite svårt för det här med att va hemma och inte ha några riktiga rutiner, inte veta vad som händer härnest så fixade vi det. Jag tog fram ett stort papper och sen ritade jag ner allt vi skulle göra under dagen, vad vi skulle äta osv. Vi började med att göra halsband och rita. När vi va klara med det så strök Liam det från teckningen och så gick vi vidare på "schemat". Det funkade kanon, han visste hela tiden vad som skulle hända härnäst och behövde inte springa runt och bara röja. Skitbra!

Efter lunch gick vi ut för att bygga en snögubbe. En snäll klasskompis kom förbi med skolarbete till mig. 

3- åriga grannen kom ut och sammanlagt fick vi frisk luft i 2 timmar! Kanon.

Sen när vi kom in va det som att min energi bar dog! Jag vart så trööööött! Liam och Engla märkte det och bröjade bråka som fan, slåss, kasta grejer på fönstrena (!), hoppa i soffan osv. Jag ringde Erik och sa: KOM HEM NU!!!! Och det gjorde han. Nu har jag suttit och huttrat under en filt, tog tempen och jag har 38 i feber. Inte konstigt att jag känt mig hängig. 

Imorrn ska Erik va hemma med barnen och om jag blir bättre så ska jag till skolan!

Ovido - Quiz & Flashcards