Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Jessica - 5 januari 2009 22:55

SVINkallt ute idag me! Jag är inte utrustad för sånt här väder! Vinden isar genom mina jeans och tårna blir blå i mina sneakers. Jag vägrar köpa på mig "riktiga" vinterkläder eftersom vintern ändå snart är slut (positivt tänk från mig ;-)). Fast idag när jag va ute och drog Liam och Engla i pulkan (på den 1cm frost som låg på marken-trööögt) så trodde jag båda stortårna skulle lossna av kylan. Inte kul. Vi satte oss i nya bilen så jag kunde tina fötterna och samtidigt övningsköra en sväng. Idag gick det bättre, för att inte säga bra! Bilen går ju ta mig tusan av sig själv. Jag gjorde en upptäckt idag, nämligen att man inte kan få motorstopp med automatlåda :-D. Perfa. Fast jag va tvungen att testa tiptronic funktionen och få växla lite. Fan man blir ju sysslolös med automat.

Barnen satt i baksätet och kollade Pippi DVD. Å vad jag längtar tills Bilia öppnar igen så vi kan koppla ur airbagen fram. Gissa hur lätt det är att hjälpa barnen på med skorna när dom sitter i baksätet samtidigt som jag kör? Nä, en av dom ska få sitta fram!


På eftermiddagen hämtade jag upp mamma och vi begav oss till ikea för att inhandla garderoberna som inte fanns i fredags. Jag förberedde noga genom att kolla via internet så att de fanns på lager i vårt varuhus. Och visst fanns dom, men dom låg på lastpallar en hylla upp och dom fick man inte ta :-o. Ikeapersonalen sa att dom plockar dom ner efter stängning. Det innebär nämligen stora risker att ta ner dom när det finns kunder runtomkring. Que? Blir man trött eller blir man trött eller blir man trött? Detta är andra gången EXAKT samma grej händer oss. Vafan, sakerna finns, man står och tittar på dom två meter upp, men ingen jävel som kan hissa ner dom *grrr*.  Så tomhänta (nåja, nästan sånär som på lite pärlor och pärlplattor till Liam) fick vi slira hem i vintermörkret igen. 


På kvällen har jag och Erik fixat grejer till barnen. Vi har gjort ett eget memory (jag som ritat dubletter :-D) och ett "mix max" Nån som spelat det? Det är liksom olika huvuden, kroppar och fötter som man kan mixa ihop med varann till olika roliga kombinationer. Vi har tagit kort på oss i samma storlek och klippt i tre delar, laminerat in och så imorrn e det bara för kidsen att leka. Är vi inte duktiga så säg? :-D


imorrn blir det avskedsmiddag här för lillasyster som ska svika oss för andra sidan jorden!


frukost: 1st ägg, 1st mini ciabatta, vatten, ½ latte

lunch: nutrilettbar, ½ glas cola light, smakade några pommes från Eriks kebabtallrik

Middag: (på ikea med mamma) lax med rotfrukter och sallad, ett glas citron läsk, kaffe och DELICATOboll *mums*

Övrigt: två viktväktar godisar, 1st riskaka

Ovido - Quiz & Flashcards