Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Jessica - 11 januari 2009 22:39

Så va andra helgen det här året över. Helgerna går för fort!

Idag har vi gjort det vanliga, städat och lekt, städat och lekt och städat. Sen lämnade vi liam till farmor och farfar för att baka lite pepparkakor (Han har varit där väldigt mkt på sista tiden, det är praktiskt att ha dom nära ;-)) medans så tog  jag och Erik en långprommis med Engla som sov i vagnen. 

På kvällen bjöd vi över svärisarna på middag. Jag gjorde kräftsoppa (recept kommer imorrn) med bröd till. Gott och enkelt! Även idag har jag varit helt värdelös på att äta rätt. Jävla julen som kom och förstörde mitt dietande *grrr*. Att det ska va svårt att komma in i rätt banor igen. Jag e livrädd för att gå upp i vikt igen!


Förresten, partade med min söta mamma idag! Det är så att jag mår SÅ psykiskt dåligt över mina ögon! Såfort jag har linserna i så gör det skitont och skaver. Alltså har jag jämt glasögon och det är det jag mår dåligt över!

1) Jag är FUL i dom (spelar ingen roll att Erik peppar och säger att jag e jättefin)

2) Dom är i vägen jämt, när jag äter, när jag leker... jämt! Känns som jag ÄR mina glasögon

3) Dom är jämt smutsiga (kladdiga barnfingrar)

4)Jag kan inte ha solglasögon (ev soliga dagar)

5) Jag hatar att se folk i ögonen när jag har dom på mig

6) Jag tänker VARJE sekund när jag bär dom hur ful jag är!

7) knäppt, men känns som att ingen kan ta mig på allvar i mina glasögon, jag känner mig som en seriefigur


Ja, listan kan göras lång. Så jag har kommit på att jag bara MÅSTE laseroperera ögonen! Jag ska sätta mig nån dag och kika runt vilka olika metoder som finns.

Nån som gjort laseroperation? Har ni nåt tips till mig?

Jag är både extremt närsynt + astigmatisk. Kul, nä!

Iaf, till saken med min mamma, hon ringde och frågade om jag tänkt nåt mer på operation och att jag isf kan få låna pengar av henne till det! Är hon underbar eller?!!!!!! Det vore min dröm att slippa ta mer banklån och ist kunna betala av till henne. Jag vill så gärna slippa glasögonen! För som det är nu så känner jag mig handikappad! Tar jag av mig glajjerna så ser jag inte ens mina barn, dom är bara suddiga färgklumpar som flyter runt.


frukost: 1st macka, 1st ägg, latte

Lunch: nutrilettbar, latte

Middag: kräftsoppa, 2st bitar baugette, ramlösa

övrigt: vata te, pulverlatte, en bit light kladdkaka, 1 kula blåbärssorbet, 1 kula mangosorbet, 1 glas brämhults apelsinjuice.

Ovido - Quiz & Flashcards