Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Jessica - 1 januari 2009 20:10

Idag är nytt år vilket betyder nya tag med beach 2009 kroppen. Under julen har jag ju släppt alla tyglar och bara ätit allt jag velat. Nu e det slut med det!

Jag har bestämt mig för att väga och mäta mig en gång i veckan, på onsdags mornar!

Jag ställde mig på vågen i morse och va beredd på att den skulle visa minst 60kg. När jag tittade ner på siffrorna så  visade dom 57,2kg. Det måste va fel tänkte jag och vägde mig igen, och igen med samma resultat. Sen tvingade jag resten av familjen att väga sig för att se om dom oxå vägde för lite, men vågen verkade stämma.

Då tänkte jag att egn ska man skita i vikten och mäta sig, så jag gjorde även det. Sist jag mätte mig va 3/12-08, dvs för en månad sen och sen dess ser resultatet ut så här:


Överarm: -0,5 cm

Midja: -3 cm

mage: -1 cm

Runt rumpan: -1,3 cm

Lår: +0,3 cm


Jag fattar ingenting :-o. Va bergsäker på att jag skulle gått upp asmycket, men ist hade jag t.o.m gått ner några centimetrar. Men min teori är att det jag ätit sätter sig i efterhand. Om jag inte ser upp på en gång så kommer jag inte komma i bikinin till sommaren.

Jag dricker latte varje dag och Anna Skipper sa i ett pogram att en latte e lika fet som en kanelbulle. Men jag gör alltid min latte själv på lättmjölk så då kan det väl inte va så farligt?


ätit idag:

Frukost: dinkelgröt, latte

Lunch: nutrilettbar, latte, ramlösa

Middag: Janssons, ett glas päroncider, ramlösa, tomat, ½ ägg. Frysta hallon med yoghurt till efterrätt.

Övrigt: kokt broccoli, 2st morötter, viktväktar godis, Ayurvediskt Vata te.

Av Jessica - 1 januari 2009 19:57

Igår hade vi nog det lugnaste nyåret på väldigt länge. Efter att barnen somnat så kollade jag o Erik lite Björn Gustavsson DVD, åt massvis av ost o kex + godis, spelade TP och pratade. När klockan va 23 så kände vi oss skittrötta och la oss :-o. Innan tolvslaget! Det har inte hänt sen jag... har det nånsin hänt förresten??? Men iaf, när fyverkerierna startade så tassade jag ändå upp och tittade ut genom vardagsrumsfönstret. "Gott nytt år" sa jag till mig själv och beundrade alla fina färger och mönster i tio minuter innan jag smög tillbaks till  sängen. Imorse vaknade Engla strax efter 5 och då va jag och Erik lyckliga över att inte va bakis :-D.


Det nya året började bra! Så himla soligt, kallt och vindstilla. Vi bestämmde oss för att ta med våra skridskor och barnen ner till sjön. Det va nästan en förtrollad känsla där nere faktiskt! Isen va verkligen spegelblank. massa barn och vuxna hade tagit sig ner. vi parkerade oss vid bryggan och jag snörde på mig mina gamla, fina konståkningsskridskor och tog mina första stapplande steg på måååånga år! Och jag måste säga att det måste va som med att cykla för gamla takter satt faktiskt i! Jag gjorde piruetter på ett ben. Med snabb fart snurrade jag runt runt . Engla va förtjust och skrek "mer" och "igen". Det va så härligt att sväva fram på isen. Jag vågade t.o.m mig på ett enkelhopp, ett varv flipp. Skitkul.Synd bara att jag känner mig lite feg och inte vågar fåupp farten ordentligt. Men nästa gång så :-).

Och barnen fick ju förståss åka oxå :-). Engla skrattade och gillade det. Liam va mycket duktig, hasade sig fram på isen men tröttnade rätt snabbt och ville hellre äta  clementin i vagnen.

Å nån dag ska jag och Erik gå ner och åka själva utan barn. Känns som att man kan åka lite mer då :-).



Ovido - Quiz & Flashcards