Direktlänk till inlägg 5 maj 2007

På BB

Av Jessica - 5 maj 2007 22:55

Vi vaknade utvilade kl.08 Jag tänker att nu måste ju bedövningen släppt helt i kroppen och smärtan börjat komma, men inte det! Jag fattar ingenting. Efter snittet med Liam hade jag nåt fruuuuktansvärt ont! Då kunde jag inte resa mig en millimeter utan att först få en ketoganspruta!

BM kommer för att säga god morgon. Hon berättar att nattsköterskan skvallrat om att jag varit uppe och gått i natt. Det är nästan oförskämt piggt att klara det efter snitt! Man tackar!

Sen vill hon att jag ska bedöma min smärta på en skala från 1-10 där 1 är ingen alls och 10 är jättejätteont! Jag säger 1.5 BM skakar på huvudet, skrattar och säger att det är otroligt!

Jag får frukost och vid halv elva kommer Erik!

BM är där just då och håller på att ta bort min kateter. Det gör inte alls ont som jag befarat. Hon tar även bort op.bandaget och såret ser så himla fint ut. De har justerat snittet så att det är mycket snyggare än det gamla!

Sen får jag äntligen duscha. ÅÅÅÅhh, så skönt att få bli ren. Jag står upp i duschen, behöver inte ens använda duschpallen.

På besökstiden kommer Eriks föräldrar med Liam för att hälsa på. Vi får mer söta tjejgrejer i present och Liam får paket även den här gången.

Farmor och farfar beundrar sötisen! De tycker väl att det känns extra häftig med en tjej efter alla killar i släkten (Erik har 3 yngre bröder).

Idag är Liam lite mer intresserad av mig. Han ropar ”mamma”, springer fram till mig och ger en kram. Vi busar lite i korridoren och Eriks föräldrar kan inte fatta hur jag orkar vara uppe och gå. Liam e intresserad av lillasyster, och även sotis! Han drar i hennes små öron, slår henne i huvudet och nyper tag i lilla fossingen så den börjar blöda. Inte kul! Men han fattar väl inte riktigt hur han ska bete sig, allt är ju så nytt!

Efter att de åkt stannar Erik en stund till och hjälper mig lite.

Sen är jag och Engla själva resten av kvällen. Vi sitter ute i sällskapsrummet och tittar på ”Pokerfejs” och jag dricker varm choklad. Riktigt mysigt. Fortfarande ingen smärta alls i magen. Hoppas det fortsätter så här så vi kan åka hem imorrn!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards