Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Jessica - 6 januari 2009 20:49





Dessa utsedda bloggar är osedvanligt charmerande och söta, inte upptagna av utmärkelser och själviskhet.
Syftet är att sprida vänskap. Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar, ju mer utmärkelsen sprider sig.
Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!! Kopiera in texten o bilden i din blogg och skicka sedan vidare utmärkelsen till åtta andra bloggare. Lycka till!


Jag skickar denna award vidare till följande:


Cissi

Christina

Lisa med Tindra

Malin

Mona

Therese

Tove


Tack snälla Camilla



Av Jessica - 6 januari 2009 20:28

Sista lediga dagen idag, imorrn börjar allvaret igen. iaf för Erik och barnen! Efter 3 veckors ledighet så ska barnen till dagis igen. Det känns lite vemodigt tycker jag, jag har liksom börjat trivas med att va hemma med dom igen. Men jag tror ändå att det blir bra, tillbaks till det vanliga igen med rutiner.  Själv ska jag försöka jaga rätt på kurslitteraturen till skolan, e några böcker som ska köpas.

Jag har sålt alla mina gamla böcker förutom "vård och omsorg". Om det är nån som e intresserad av att köpa den, så hojta till!


Imorse lekte barnen länge med korten och bilderna som jag o Erik laminerade och klippte igår, dom tyckte det va så kul!

Sen gjorde Liam en pärlplatta (med lite hjälp av mig ;-)) i form av ett hjärta till Carro som avskedspresent.

Efter det ville farmor låna barnen så det fick hon. Jag och Erik stoooorstädae huset igen! Alltså, HUR kan det bli skitigt och stökigt på några dar fast vi håller efter???


På kvällen kom mina föräldrar och syskon hit. Vi beställde megagod thaimat som vi svullade. Sista middagen med Carro på några månader. När hon kommer hem igen är det redan 6 april... Snacka om att resa bort i rätt tid och slippa vår hemska vinter!


Nu ska jag fixa lite med mina tradera auktioner. Jag håller ju på att sälja av så gott som alla barnens bebiskläder. Det värsta e att jag får sån separationsångest. Så fort jag sålt nåt så får jag en klump i magen, tänker tillbaks på tillfällen då barnen burit plaggen och så känner jag bara att NEJ, jag vill inte sälja. Men det behövs! För vår ekonomi och för att vi inte har plats. Dessutom som jag sagt tidigare, när vi får vårt tredje barn kommer jag ändå vilja ha nytt :-D


Maten idag är jag inte stolt över. Både det ena o andra har slunkit ner :-(

frukost: ½ miniciabatta, ½ latte, vatten

Lunch: 1 glas hallonsmoothie, 1/4 semla, vatten

Middag: maaaasa kycklingwok, ris, + kyckling med jordnötsås! cola light, ramlösa

Övrigt:  vienetta glass, vata te 

Ovido - Quiz & Flashcards