Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Jessica - 2 januari 2009 21:03

På eftermiddagen gick jag och svärmor en långprommis med Engla som sov i vagnen. Liam stannade hemma och degade lera med farfar. Det va verkligen skönt att kunna gå i rask takt utan nåt barn som skulle stanna och titta på varje liten kotte :-D.


Nu på kvällen skulle jag egn ha åkt iväg på tjejkväll, men eftersom Erik va tvungen att jobba sent så struntade jag i det och stannade hemma. Vilket jag e glad över nu, jag e sååå trött och ska lägga mig!


maten idag är jag inte så nöjd över... men jag ska bättra mig. Det e verkligen svårt att komma tillbaks till sunda vanor när man vänjt kroppen vid fett och socker igen...


Frukost: En kopp chai te, 1dl yoghurt, ½ skiva lingongrova

Lunch: nutrilettbar, vatten

Mellis hos svärmor: en kopp kanel te, 2st finncrisp med bregott och honung (!)

Middag: En stor portion fullkornspasta med köttfärssås, vatten. Jag va sååå hungrig!

Övrigt: en apelsin, liiite ben & jerrys glass (illa jag vet), ett digestive kex, en viktväktar kaka, en kopp vata te.

Av Jessica - 2 januari 2009 12:49

Ahhhh, ett nystädat hus är underbart! Nu doftar det gott av ajax "waterlily & bamboo". 

Nu ska jag bara gå och slänga en massa sopor, sen går jag hem till svärmor. Jag tror hon kan behöva lite assistans med barnen nu ;-).

Av Jessica - 2 januari 2009 09:41

Ahhhh, barnens farmor va just här och hämtade dom för att leka lite ute. Erik e på jobbet. Det är kallt idag, nästan -10 grader så det blev varma kläder. Ännu en gång, gud va jag längtar till sommaren så man slipper alla dessa ytterkläder, vantar och mössor.

Hur som helst, hon tog barnen så att jag ska få tid att storstäda. Det behövs. Igen. Alltså, ni andra med barn, har ni oxå alltid sjukt stökigt och skitigt hemma? Jag och Erik städar och håller efter konstant, men ändå ser det ut som ett bombnedslag här hemma. Nästan så att det börjar kännas helt onödigt att städa, haha. Nädå, jag är pedant (från början) så jag ääääälskar att ha det nystädat.

Synd bara att jag aldrig kan ta mig för att göra nåt kul när jag e barnledig en förmiddag. Nästan jämt när farmor passar barnen så städar jag. Hur kul är det?  Men men....



Ovido - Quiz & Flashcards