Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Jessica - 10 januari 2009 21:52

Idag fick vi för oss att vi skulle va lite så där duktiga och göra nåt riktigt kul med våra barn. För ett år sen va vi på Tekniskamuseet med dom vilket var uppskattat. Tänk vilken dröm för en 3 åring och 1½ åring att va på ett ställe där man får pilla, testa och trycka på grejer så mycket man vill :-).

Vi tog även med oss barnens farmor och farfar. En riktigt lyckad dag hade vi. Inga sura miner.

Förutom att krypa in i trånga utrymmen (se föregående inlägg) så testade vi div rymdgrejer, gick på lina,  byggde en bro, mixade musik,  exprimenterade med det ena o det andra, gick i gruvan, tittade på gamla bilar och massa mer. Tiden går fort när man har kul!

Trötta däckade kidsen idag. Jag och Erik har plågat oss framför dåliga tv program och nu tror jag det är dags för sängen.

Lördagarna nuför tiden ser inte riktigt ut som för 5 år sen om man säger så... :-D


frukost: 1st macka, latte, ett glas brämhults apelsinjuice

Lunch: nutrilett bar, vatten

Middag: kycklingwok med ris, vatten

Övrigt: kaffe + skumraket på museet, 3 rutor mörk choklad, nutrilett chips, 2st kolor, en kopp vata te.

Av Jessica - 10 januari 2009 19:26

Här kommer till dig, Malin, alias gummitarzan ett uppdrag. Ta dig till Teknorama på tekniska museet. Där finns en mycket liten glaskub som det står på: "Är du smidig nog  att krypa in i lådan?" Självklart va jag tvungen att pröva. Med nöd och näppe fick jag plats och nu har jag sträckt både rygg och nacke *hrrp*.

Men frågan är nu min vän, visst kommer väl du oxå in i den? :-)

Ovido - Quiz & Flashcards