Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Jessica - 3 januari 2009 20:49

Vilken lång dag det varit! Imorse drog jag och barnen igång ett kakbak! Liam ville baka gröna kakor så det gjorde vi. En låååång orm ville liam göra oxå :-). Och jag smakade inte en endaste liten kaka :-). Efter att vi bakat klart (och jag va alldeles grön om fingrarna) så  pysslade vi lite med nya bilen, satte in bilstolarna och sånt. Nu sitter både Liam och Engla bak, men det är inte så bra, det blir trångt för Erik (långben) när han kör. Vi ska beställa tid för att koppla ur airbagen fram så nån kan sitta där.

Förresten, är det någon som vet när barnet kan börja sitta framåtvänt? Liam är 3 år nu, är det för tidigt?

Medan Erik höll på att meka så ville barnen åka pulka på snön (frosten) som låg på marken och jag gjorde mitt bästa för att hjälpa dom *skratt*.


Som premiärtur i vår V70 så åkte vi till centrum. Där gick jag och Engla till skoaffären. Det e nämligen så att hon HATAR sina viking kängor, men  äääälskar sina kavat. Kruxet är bara att Kavaten börjar bli försmå, bara några millimetrar vid tårna :-o. Hur fort kan ett par fötter växa egn? I skoaffären reade dom kavatskorna så jag håvade upp mitt presentkort jag fick i julklapp så att dotra mi kunde få nya skor. 


Sen va det dags för mig att få lite egentid! Jag och mamma gick på danspasset. Jättekul även om jag va lite ofokuserad. Och så har jag sån träningsvärk i rumpan och ljumskarna sen skridskoåkningen.

Efter träningen blev jag jätteglad för ledaren (som även e Englas ena dagisfröken) sa till mig (efter julmat o allt): "Men gud va du måste gått ner i vikt! Det tycker även de andra fröknarna! Man kan verkligen inte tro att du fött två barn".

Vad glad man kan bli över sånna ord :-). Fast det är märkligt, jämt när folk säger så till mig är när jag känner mig som fetast, haha. Men Malin, du gjorde min dag :-).


Erik sitter och kollar nya Batman filmen nu. Jag försökte plåga mig, men efter 40 min gav jag upp. Den va aptråkig!!!!!!!


frukost: latte, vatten, 2st grova mackor med honung på (fan va gott honung e!!!)

Lunch: jag kom på precis innan träningen att shit, jag har ju inte ätit nån lunch. så jag stoppade i mig lite nötter och en nutrilettbar. vatten

Middag: chevreost sallad :-). ramlösa

Övrigt: 3st lågkalorikarameller, 2msk ben & jerrys.

Ovido - Quiz & Flashcards