Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Jessica - 9 januari 2009 22:06

Idag va det helt plötsligt flera plusgrader ute så gissa om jag svettades i min varma peakjacka!

Jag, Emelie och hennes bebis Elma gick en promenad runt årstaviken! Hon är så klok, Emelie! Hon peppade mig en massa inför min jobbångest. Hon säger att sen hennes dotter föddes så bryr sig inte hon heller om karriären så mycket längre. Vi kom fram till att jag känner så här inför jobb och sånt eftersom jag är en sån som hellre vill va hemma med min familj, det är viktigast. Ett jobb får inte ta för mkt tid av mig. Jag tycker redan det är hemskt att plugga heltid och bara hinna se barnen en snabbis på kvällen. Och den snabbisen e det stressigt med laga mat, äta middag, leka, bada och natta. Hur kul e det att mina barn spenderar mer tid med sina dagisfröknar än med mig? Hemskt ju!


Frukost: latte, nutrilettbar

Lunch: grekisk sallad, vatten

Middag: 2st tacos med köttfärs och sallad, vatten

Övrigt: typ nästan en hel påse salt och blandat :-o + 3 rutor mörk choklad (skyller återigen på mensen ;-) men snart e den väl slut?) chai latte, 2 glas brämhults nypressad apelsinjuice

Av Jessica - 9 januari 2009 19:35

Varje morgon när barnen vaknar (nuför tiden oftast runt sex) så sätter Liam på tvn i vårt sovrum och alltid väcks jag av detta riktigt flummiga barnprogram " I drömmarnas trädgård". Någon som sett det? Det är mycket konstigare än Teletubbies. Scary! Figurerna ser lite olika ut och heter saker som Igglepiggle, Upsy daisy, macka packa och monkipiner (!). Berättarrösten är en gubbe som sjunger MYCKET falskt. Så vill ni se nåt riktigt konstigt, ställ väckarklockorna på 06.30 och sätt på SVTs barnkanal!

Av Jessica - 9 januari 2009 08:33

Jag ska strax rusa iväg till bussen, har just lämnat barnen på dagis.


Igår kväll låg jag i sängen och hade ångest över mitt liv. Erik lyssnade. Jag tänker på det här med min framtid... vad vill jag bli? Jag vill inte bli nåt, jag har inga ambitioner... *ghaaaa*  Jag känner igen mig i det mallan skriver!

När jag tänker på jobb så tänker jag att:

*jag bara vill gå dit, göra det jag ska och sen gå hem

*jag inte vill göra karriär

*Inte vill engagera mig det minsta 

*Jag vill inte jobba obekväma arbetstider, utan bara måndag-fredag

*Jag vill gärna ha så nära som möjligt till jobbet.

*Jag vill inte att jobbet ska ha hög prio i mitt liv


Låter detta intressant för ditt företag? Bara att ringa mig!

Ovido - Quiz & Flashcards