Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

Mycket VIKTigt!

Av Jessica - 1 januari 2009 20:10

Idag är nytt år vilket betyder nya tag med beach 2009 kroppen. Under julen har jag ju släppt alla tyglar och bara ätit allt jag velat. Nu e det slut med det!

Jag har bestämt mig för att väga och mäta mig en gång i veckan, på onsdags mornar!

Jag ställde mig på vågen i morse och va beredd på att den skulle visa minst 60kg. När jag tittade ner på siffrorna så  visade dom 57,2kg. Det måste va fel tänkte jag och vägde mig igen, och igen med samma resultat. Sen tvingade jag resten av familjen att väga sig för att se om dom oxå vägde för lite, men vågen verkade stämma.

Då tänkte jag att egn ska man skita i vikten och mäta sig, så jag gjorde även det. Sist jag mätte mig va 3/12-08, dvs för en månad sen och sen dess ser resultatet ut så här:


Överarm: -0,5 cm

Midja: -3 cm

mage: -1 cm

Runt rumpan: -1,3 cm

Lår: +0,3 cm


Jag fattar ingenting :-o. Va bergsäker på att jag skulle gått upp asmycket, men ist hade jag t.o.m gått ner några centimetrar. Men min teori är att det jag ätit sätter sig i efterhand. Om jag inte ser upp på en gång så kommer jag inte komma i bikinin till sommaren.

Jag dricker latte varje dag och Anna Skipper sa i ett pogram att en latte e lika fet som en kanelbulle. Men jag gör alltid min latte själv på lättmjölk så då kan det väl inte va så farligt?


ätit idag:

Frukost: dinkelgröt, latte

Lunch: nutrilettbar, latte, ramlösa

Middag: Janssons, ett glas päroncider, ramlösa, tomat, ½ ägg. Frysta hallon med yoghurt till efterrätt.

Övrigt: kokt broccoli, 2st morötter, viktväktar godis, Ayurvediskt Vata te.

 
 
hon med vikten

hon med vikten

1 januari 2009 21:47

alltså raring, du väger ju det jag har tänkt väga, längden -110. vad är ditt mål? i mina ögon är du ju redan snygg men jag vet ju att det är en själv som ska få den där känslan att nu är jag nöjd, när är du nöjd?

kramar

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

1 januari 2009 21:48

men va härligt att du inte gått upp nåt! :-) det har faktiskt inte jag heller, fast det känns verkligen så. känner mig alldeles svullen o plufsig liksom. min bantning börjar på månd igen, då är det -10kg till som gäller!

http://stjarne.blogg.se

 
Therese

Therese

1 januari 2009 22:20

Åh va kul att måtten var bra :-) du som har varit så oroli och trott att du skulle ha gott upp massor.
Härliga bilder från idag:-)
Kram

http://tessan80.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jessica

1 januari 2009 22:44

TACK sötnosar!!!!!!
puss

 
Susanne

Susanne

2 januari 2009 08:22

Hej

Jag vile bara skriva hej för jag har varit inn en del och läst din blogg, jättekul att läsa det du skriver för du skriver så roligt.

Många kramar

http://www.-susanne-bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

3 januari 2009 09:24

Härligt!:-)Jag har inte vågat ställt mig på vågen än,det tar jag nästa vecka eller nåt;-)haha:-)
Kram!

http://www.lillapingvin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards