Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

Första dagen på resten av året!

Av Jessica - 1 januari 2009 19:57

Igår hade vi nog det lugnaste nyåret på väldigt länge. Efter att barnen somnat så kollade jag o Erik lite Björn Gustavsson DVD, åt massvis av ost o kex + godis, spelade TP och pratade. När klockan va 23 så kände vi oss skittrötta och la oss :-o. Innan tolvslaget! Det har inte hänt sen jag... har det nånsin hänt förresten??? Men iaf, när fyverkerierna startade så tassade jag ändå upp och tittade ut genom vardagsrumsfönstret. "Gott nytt år" sa jag till mig själv och beundrade alla fina färger och mönster i tio minuter innan jag smög tillbaks till  sängen. Imorse vaknade Engla strax efter 5 och då va jag och Erik lyckliga över att inte va bakis :-D.


Det nya året började bra! Så himla soligt, kallt och vindstilla. Vi bestämmde oss för att ta med våra skridskor och barnen ner till sjön. Det va nästan en förtrollad känsla där nere faktiskt! Isen va verkligen spegelblank. massa barn och vuxna hade tagit sig ner. vi parkerade oss vid bryggan och jag snörde på mig mina gamla, fina konståkningsskridskor och tog mina första stapplande steg på måååånga år! Och jag måste säga att det måste va som med att cykla för gamla takter satt faktiskt i! Jag gjorde piruetter på ett ben. Med snabb fart snurrade jag runt runt . Engla va förtjust och skrek "mer" och "igen". Det va så härligt att sväva fram på isen. Jag vågade t.o.m mig på ett enkelhopp, ett varv flipp. Skitkul.Synd bara att jag känner mig lite feg och inte vågar fåupp farten ordentligt. Men nästa gång så :-).

Och barnen fick ju förståss åka oxå :-). Engla skrattade och gillade det. Liam va mycket duktig, hasade sig fram på isen men tröttnade rätt snabbt och ville hellre äta  clementin i vagnen.

Å nån dag ska jag och Erik gå ner och åka själva utan barn. Känns som att man kan åka lite mer då :-).



 
 
camilla

camilla

1 januari 2009 21:51

å va kul att det gick så bra att åka!! :-) minns hur impad jag va av dig o susanne hihi, själv stapplar jag bara fram :-D
kul att det gick bra för englis, ska bli kul o se hur tilde grejar att åka skridskor nästa gång vi är uppe i tyresö! är det alby ni åker i?

http://stjarne.blogg.se

 
Tove

Tove

1 januari 2009 21:55

Haha låter precis som mig och Anders, vi la oss också vid 23 igår men vi somnade båda 2, haha, jag tror aldrig jag sovit över tolvslaget innnan, mamma väckte mig alltid som barn :-)
Igår var vi ner till sjön och Ludde fick testa nya skridskorna med anders, tyvärr har jag mina på mammas och pappas in så jag och Eddie höll oss med skorna och i vagnen, men jätte mysigt :-)
Jag har också åkt konståkning som ung, ibland känns det som att vi är kusligt lika...?!

http://masserandemamma.blogg.se

 
brallan å co

brallan å co

1 januari 2009 21:58

haha va söta ni är!
Vi saknar er!

http://brallan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

catta

1 januari 2009 22:26

ser ut som ni haft de underbart kul... god forts. o grattis till vad vågen visade, toppen ju!

pöös

 
Sandra

Sandra

3 januari 2009 09:25

Vilka fina bilder,och shit vad blank isen va!:-)
Jag kan knappt stå på ett par skridskor,men det vore kul att kunna;-)
Kram!

http://www.lillapingvin.blogg.se

 
Sanna och Ida

Sanna och Ida

4 januari 2009 23:46

vad har Engla för storlek på sina skridskor? Skulle vilja sätta Ida på skridskor. Va mysigt ni såg ut att ha det :-) Kramar från oss

http://sannasfoto.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards