Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Arbetsskygg!

Av Jessica - 7 januari 2009 10:04

Imorse lämnade jag mina bästa på dagis. Jag hade föreställt mig att Engla skulle bli hysteriskt ledsen, men icke. Båda barnen sprang in på avdelningen och vinkade så glatt hej då till mig. Det kändes skönt i hjärtat :-). När jag kom ut höll solen på att gå upp och himlen började bli blå. Jag kände mig hurtig och bestämde mig för att ta en powerwalk! I en timme va jag ute och gick, verkligen skönt! Jag gick i skogen och längst med vattnet. En massa svanar simmade och allt såg så fridfullt ut. Under natten har det kommit ca 5cm snö så allt runtomkring va vitt och fint. Jag gick i egna tankar. Mest fantiserade jag om sommaren! Det har blivit min dagliga grej, att tänka på sommaren. Det känns skönt att vi har avklarat november och december!

Förra vintern kändes lätt att komma igenom. Dels va det ingen snö och dels hade vi två resor att se fram emot, en till vår stuga i åre och en till Fuerteventura. I år har jag sommaren att sikta på!


Tills dess får jag traggla på i skolan. Å... jag vet inte om jag valt rätt (som vanligt). Alltså jag börjar på allvar tro att jag e en sån som inte vill jobba. Jag har aldrig gillat att jobba, inte ens på mina superroliga tv jobb. Det enda jag gör på jobbet är att räkna dagar till ledigheten, timmar och minutrar tills jag får komma hem igen. Om jag fick bestämma så skulle jag vilja va hemmafru!!! Eller lyxhustru (Erik, sätt fart att börja tjäna miljoner ;-)). Jag älskar att pyssla i hemmet, va med barnen, fika, shoppa, träna... Ja, ett hemmafruliv skulle passa mig perfekt! Jobba suger! Passa tider, arbeta för nån annan, bara va ledig på helgerna. Nä fan, jag vill inte. Och jag som dessutom pluggar till USKA som har obekväma arbetstider. Hur tänkte jag egn? 


Jessica, Vata teet e sååå gott! Har smak av lite lakrits, kardemumma, kanel och ingefära! Finns att köpa i hälsokosten! Och enlig tEriks mormor så e detta te hälsan själv! :-)

 
 
Mona

Mona

7 januari 2009 10:52

ja vem skulle inte vilja vara hemma, speciellt när allt flytar på på hemmafronten. samtidigt när man väl kommit in i jobbandet igen brukar det gå ganska bra men men...

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Cissi

Cissi

7 januari 2009 12:09

Uach jag förstår PRECIS vad du menar ibland skriver du precis det jag tänker :)

Synd vi inte bor grannar och kunde vara hemmafruar ihop...............:=(

KRAMEN!!

http://cisan.bloggagratis.se

 
Therese

Therese

7 januari 2009 15:34

Vilken underbar dag det låter som du haft och va skönt att barnen verkar ha blivit så glada för att ha kommit tillbaka till dagis :-)
Anton skulle också börjat i dag men Wilmer vart magsjuk igår kväll så Anton måste ju vara hemma då :-(

http://tessan80

 
camilla

camilla

8 januari 2009 23:58

jag förstår dig jag med, fast just nu är jag sugen på att jobba igen. men säg hur länge det varar.. ;-)

http://stjarne.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards