Alla inlägg den 29 september 2008

Av Jessica - 29 september 2008 23:00

Att va ledig va snäppet jobbigare än att gå i skolan. VILKEN tid det tar att skriva arbeten. Nu ska jag strax printa ut mitt smärtarbete, ta med det till skolan, lägga det i mappen till läraren och sen vill jag aldrig mer se det! Så det så!


Såg en rätt sjuk grej på tv idag. Kanal 5 hade en dokumentär som hette typ: älskade låtsas bebis. Det va en kvinna som tillverkade dockor som va exakta kopior av spädbarn. Det såg så himla verkligt ut!!! Lite scary. En tant hade sin dockbebis i barnvagn som hon gick med på stan....


Maten:

Frukost: latte, dinkelgröt med osötad äppelmos, vatten

Mellanmål: naturdiet snackbar

Lunch: En skiva melon (glömde äta lunch om jag ska va ärlig, så mkt skolarbete)

Middag: en fryst viktväktar låda, rätt äcklig! vatten

Övrigt: nutrilettchips, ½ glas cola

Av Jessica - 29 september 2008 10:13

Ghaaa, såg idag att det är fotografering på dagis på onsdag. Hur kunde tiden gå fort? Vad ska barnen ha på sig... funderar på om engla ska ha svarta leggings och nya klänningen från mormor. Hon hade dom kalaset igår och va så himla fin!!!

Liam får nog ha jeans och meandi tröjan med igelkottar. Så hoppas vi bara att barnen visar sig från sin bästa sida på bild så vi kan rama in korten och ge bort till släkten i julklapp.


Shit, kom på att jag glömde att väga mig idag. Nu e det för sent, jag vill väga mig samma tid, på morgonen, varje vecka. Jag får ta vägningen imorrn bitti ist.

Jag e ju lite trött på dessa pulvergrejer nu så jag byter ut alltmer mot vanlig, men nyttig mat. Kommer vikten sticka iväg upp alltför mkt så får jag sätta igång med lite mer pulver. Men jag kan ju inte köra med nutrilett resten av mitt liv, så därför håller jag nu på att hitta bra mat som gör att jag inte går upp i vikt (men gärna ner ;-)) E det nån som har tips på god, mager, nyttig mat så hojta gärna till :-). Det svåra är egn inte att gå ner i vikt, det svåra eatt HÅLLA vikten!


Idag så har vi hemmaplugg. Jag lämnade barnen för över två timmar sen och har fortfarande inte börjat plugga... Men jag har däremot fått en massa viktiga grejer ur världen som jag inte hunnit fixa tidigare. Men nu ska jag faktiskt sätta mig och jobba!


Ha en bra dag allesammans!


Ovido - Quiz & Flashcards