Alla inlägg den 28 september 2008

Av Jessica - 28 september 2008 19:08

Nu sitter jag här och pustar ut lite!

Vilken härlig höst vi haft idag. Jag, Erik och barnen tog en promenad till friluftsgården i närheten och grillade korv och tittade på djuren. Där träffade vi Felicia med hennes två sötnosar Noel och Nova.

Fint väder, men rätt kyligt i luften.

På eftermiddagen va vi på 81- års kalas hos Eriks mormor. Hon hade köpt en prinsesstårta och en fruktårta, men idag hade jag karaktär nog att avstå :-D. Jag tog endast en kopp te. Och bäst av allt va att jag faktiskt inte ens kände mig sugen på tårta och annat fikabröd.


Imorrn har jag hemmastudier hela dagen. Jäkligt skönt, äntligen ska jag försöka hinna ikapp med alla arbeten.


Ätit:

Frukost/lunch: 2½ (!) grillade korvar med bröd, cola light

Middag: Hemmagjord grönskssoppa på morötter, vitkål, lök, potatis, vitlök, buljong, en klick kesella 1% fett, vatten

Övrigt: ½ latte samt att jag kommer äta en naturdiet snackbar ikväll!

Av Jessica - 28 september 2008 10:07

Igår va en fullproppad dag! På förmiddagen va jag, barnen och deras famor ute och lekte på olika lekplatser. Sen va det bara hem, tvätta oss, byta kläder och åka till mamma där kalaset för Denise skulle va. Mamma hade köpt massa superfina kläder till Liam och Engla. Tack så mycket älskade mamma!!!!!

Efter kalaset åkte vi tillbaks hem och lekte en massa! När Erik kom från jobbet så skyndade jag mig att byta kläder, fixa håret och make upen och så skjutsade Erik mig till Felicia.


Hemma hos Fellan va även Anna och Sofia. Vi åt suuuuuupergod middag!! Jättemysig kväll! Drack cider och satt uppe och snackade till halvett tiden då Felicias snälla kille Micke kom och skjutsade hem oss.


En riktig flänga hit och dit dag, men roooligt va det!


Nu ska vi ut och cykla i det härliga höstvädret! Sen i eftermiddag e det kalas för Eriks mormor som står på agendan.


Ha en härlig dag allihopa!


Jag vågar knappt skriva allt jag åt och drack igår, men... jag måste ju va ärlig i bloggen ;-) så här kommer det:


Frukost: Nutrilettbar, vatten

Lunch: en kokt korv med fullkornsbröd, vatten

Middag: Sallad med bla ruccola, champinjoner, nötter, soltorkade tomater, oliver, avokado, paprika mm och ovanpå det en toast med smält chevreost och fikonmarmelad! mmmmm va gott!

Övrigt: 4st cider, en likör 43 med mjölk, lite casewnötter, en tunn bit prinsesstårta, cola light.


Liam pussar födelsedagsbarnet Denise!

Ovido - Quiz & Flashcards