Alla inlägg den 19 september 2008

Av Jessica - 19 september 2008 22:33

Hela familjen sover, det är tysssssssssst i huset. Jag kan som vanligt inte slita mig och komma i säng.

Erik somnade kl.20.13 i soffan, han hade visst haft en tuff dag på jobbet. Fan, jag kanske borde gå in på lite jobbsajter och hitta nåt nytt åt han. Ja, så snäll ska jag nog va. Innan jag somnar ska jag försöka hitta minst ett jobb som jag tror han kan tänka sig att söka. För inte har han tid att leta själv. Nä, datorn e ju jämt upptagen av mig, haha.


Imorgon bitti ska vi släpa oss iväg till Friskis. Liam ska få testa deras mini röris. Sen ska vi stoooorhandla på Ica maxi. Nu ekar kylskåpet tomt, tvättmedlet är slut och vi har bara en diskmaskinstablett kvar... dags för påfyllning mao. Och jag ska dammsuga hela maxi på jakt efter GODA, NYTTIGA saker :-).


Ikväll åt jag hela (;-)) 3st rutor mörk choklad, och så en nutrilett chipspåse á 91kcal. Sen va jag sååå nära på att hugga in på Eriks pringles chips, men jag höll mig. Jag körde det gamla knepet "ta en morot när du blir sugen". Och med lite örtsalt på så smakade moroten nästan som chips. Med betoning på nästan....


Å va jag längtar efter att få SVULLA! Bara att få slippa tänka mig för innan jag stoppar i sig nåt. Äta mig riktigt mätt.... Men jag ska inte ge efter, jag ska sköta mig :-). Jag låter säkert helt nuts i mångas öron, men så här e jag. Jag får en fixidé som jag kör stenhårt på tills jag  tröttnar. För några år sen fick jag ex. salmonella av dålig kyckling. Efter det bestämmde jag mig för att bojkotta kyckling. Det höll sig dryga året, sen kunde jag inte hålla mig utan började äta det igen. Och så där knäpp kan jag va med massa grejer... :-D Jag får för mig skumma grejer. När jag va liten t.ex så sög (!) jag jämt på blodpuddingen ist för att tugga den. Det för att jag trodde att mina tänder skulle färgas svarta om det fastnade blodpudding i dom... störd som sagt.

 

GODNATT!


Av Jessica - 19 september 2008 18:34

Idag har jag träffat Malin och Avalon. Kändes skumt att inte Engla va med som alltid annars när vi setts. Men roooligt va det iaf att träffa dom igen. Nu när man går i skolan så blir det inte att man träffar folk på samma sätt som förr.


Barnen sover redan, dom va sååå trötta. Sötnosar.

Jag ska duscha och sen sätt amig framför tv:n. Har köpt sån där påse med nutrilettchips som jag ska unna mig. Och några rutor mörk choklad tror jag :-).


Ätit:

Frukost: Dinkelgröt med en klick äppelmos

Lunch: Sallad på kräftstjärtar, crabfish, rödlök, tomat, gurka, oliver, en skvätt vinegrette och några tuggor mörkt bröd, vatten.

Mellis: kaffe latte

Middag: 1st avokado med örtkrydda på

Övrigt:  Blir en sån där nutrilett chipspåse, två rutor mörk choklad och en burk cola light.

Ovido - Quiz & Flashcards