Alla inlägg den 20 september 2008

Av Jessica - 20 september 2008 21:32

Imorse va jag och mamma på knattegympa med Liam. Han va en riktig fegis och vågade inte gympa med dom andra barnen. istället satt han tryckt mellan oss och tittade på. Får se om han tinat lite till nästa vecka.

Efter gympan spenderade vi två (!) härliga (nej) timmar på ica maxi. Nu är iaf kylen fylld igen och barnen slipper svälta eller återanvända sina blöjor :-D ;-).


På eftermiddagen va jag, mamma och svärmor hurtiga och skakde loss på ett danspass. Lika kul som alltid :-).


Idag har jag lyckats proppa i mig allt det här:

Frukost: Nutrilettbar, vatten

Lunch: Dinkelgröt med äppelmos, smakade pyttelite på Eriks fullkornsspagetti, vatten

Middag: krispsallad med gurka, tomat, rödlök, chilioliver, paprika, 10% fetaost, avokado, vinegrettdressing, ramlösa

Övrigt: en liten påse nutrilettchips,    4st (är det lördag så är det) rutor mörk choklad, en grapefrukt, några viktväktar kolor, ångkokt broccoli,.


Har kommit på en dålig grej med att träna och det är att man blir såååå ruskigt hungrig på ALLT! Min hungersgrad stiger med 100%.  Idag hade jag kunnat stoppa i mig typ 3 ggr så mkt som det jag ätit. När suget efter Eriks chips va som värst (och mina fjuttiga nutrilettchips va slut) så gick jag och fixade lite broccoli med örtsalt ist. Fan va Erik, den sadisten, garvade. Men jag e stolt över mig själv, och förvånad över minsjälvdiciplin. Hoppas den håller i sig länge :-D.


Puss och kram på er! Hoppas ni får en rolig lördagskväll!!!!!

Av Jessica - 20 september 2008 13:01

För er gottegrisar där ute som vill prova baka den där chokladkakan utan fett som jag gjorde härom kvällen så kommer den här:


Smal kladdkaka med lime
10 bitar/4 points/portion


3 ägg
2½ dl socker
1 dl mjöl
½ tsk bakpulver
½ dl kakao
2 tsk vanilinsocker
2 krm salt
rivet skal av 1 lime
250 gr lättkesella 1% fett

Till garnering; florsocker o lime

Sätt ugnen på 200 grader.
Vispa ägg o socker pösigt.
Blanda de torra ingridienserna i en bunke och vänd ner i äggsmeten.
Vänd i kesella o limeskal.Häll smeten i en smord o bröad form med löstagbar kant.
Grädda i nedre delen av ugnen ca 20-25 min.OBS!Kakan ska vara kladdig i mitten.
Låt kallna,pudra över florsocker,garnera med lime.


Mums! 

Mat
Ovido - Quiz & Flashcards