Alla inlägg den 10 september 2008

Av Jessica - 10 september 2008 19:23

Och så är snart även denna dagen slut. Halva veckan har gått. Va fort tiden rullar!


Jag hämtade barnen tidigare från dagis idag och vi (jag med vagnen) sprang hem i ösregnet. Fy vilken trist start på hösten, det regnar ju varje dag :-(. Jag och kidsen gick hem och kurade ner oss framför en Nalle phu film. Och så ringde min mamma och frågade om hon fick komma förbi en stund innan ett föräldrarmöte som hon skulle på.. vad glad jag blev :-). Sällskap!

Vi åt middag ihop och lekte med barnen. 


Erik kom ju hem tidigare igår från jobbet för att jag hade migrän och det får jag nu äta upp nu för idag måste han jobba till kl.21 Jag hade egn tänkt köra BOX med syrran idag, men det går ju inte nu. :-( Triiist!

Kidsen sussar iaf så sött, dom va såååå trötta.

Jag har tappat upp ett bad som jag strax ska krypa ner i. Det e så ruggigt nu!


Food intag:

Frukost: Naturdiet RTD jordgubb, vatten

Lunch: Cambridge soppa med kycklingsmak, vatten

Middag: Kyckling med ungsbakade rotfrukter, lite lökkeso, smaksatt vatten (utan socker såklart)

Övrigt: en nektarin, några klunkar kaffe, chai latte. 


Av Jessica - 10 september 2008 19:06

Jag har blivit utmanad av Mona.

Några saker om mig, som gör mig till just mig. 


1. Jag är en riktig planeringsmänniskor som skriver to do listor till höger och vänster. Erik tycker att det är en otroligt torr sida hos mig, men vafan, det är jag som ser till att allt blir gjort. På rätt sätt.


2. Jag e kontrollfreak, haha. Lite knäppt kanske, men t.ex så måste jag va den som tar fram kläderna till barnen. Ska Erik fixa det så matchas inte kläderna rätt och sånt klarar jag inte av, haha. (knäpp, jag sa ju det).


3. Jag e tyvärr väldigt bra på att tala före jag tänker... Jag är ganska impulsiv och  rätt som det är har nåt slunkigt ur mig som jag sen kom på att ghaaa, DET va inte bra sagt av mig.


4. Jag har absolut noll, none, zero, nada lokalsinne. det är ett under att jag lämnar barnen på rätt dagis om mornarna... Och det där med att känna igen folks ansikten ska vi inte tala om... Diverse kändisar kan gå förbi mig på gatan utan att jag kan se att det är just dom. (Det är Erik som brukar reta mig och fråga: "såg du vem det där va? Magnus Uggla!"


5. Jag hatar att HA fest, (men älskar att GÅ på fest :-D.) Därför kommer jag t.ex aldrig någonsin ha ett bröllop med massa gäster. Jag vill att allt ska bli perfekt när jag har fest och bara tanken på allt som ska fixas inför en bröllopsfest gör mig döende. Men att på fest är en annan femma, det gillar jag :-). 


6. Jag är så gott som ständigt bantande. Mer eller mindre iaf. Men jag trivs rätt bra med det. Jag känner mig hysat nöjd, äter sen upp mig 3-4kg, blir missnöjd och går ner det igen osv. Va det nån som sa att jo jo bantning e ohälsosamt? ;-)


7. Jag älskar mina barn och dom går före precis ALLT annat i mitt liv. Fast det är väl kanske iofs självklart :-).


De som utmanas ska skriva 5-7 saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Jag utmanar:  camilla,

Malin,  och Sandra.

Av Jessica - 10 september 2008 07:49

Måste bara få skryta lite (och det får jag va? i min egen blogg :-)) jag kommer i ännu ett par jeans :-) skönt! Så behöver jag inte köpa massa nya byxor. Vägde mig i morse och nu har jag gått ner ytterligare ett kilo så sammanlagt -3kg på en vecka och 2 dar. Inte för att jag skulle fokusera så överdrivet på vikten, men minus på vågen känns ändå som en liten seger :-)


Ska strax åka till skolan och ha kommunikationskurs. Det regnar ute så får bli bilen. Jag slutar redan 11.30 idag så sen blir det till att plugga hemma.

Erik lämnar sötisarna på dagis idag, skönt. Jag tycker det är så hjärtskärande att se Engla så ledsen :-( :-( 

Ovido - Quiz & Flashcards