Alla inlägg den 9 september 2008

Av Jessica - 9 september 2008 22:50

en sak som e bra med att späka sig själv lite och det är hur otroligt gott allt smakar nu för tiden! Jag som e ruskigt kräsen i vanliga fall tyckte nästan att barnens fiskbullar såg goda ut i dag... haha.

Jag har en lista över grejer som jag ska äta sen när jag får (inte allt på en gång såklar, men grejer jag ska få unna mig ibland till helgen och så):


* Thaiwok med kyckling och casewnötter, shiiit va sugen jag e på det!

*Oxfilé och potatisgratäng *mums*

* Kladdkaka, min favvo!!!!!

* Min cloetta choklad med lakrits, ligger redan i kylen och väntar

*Guld nougat (åt en varje dag under graviditeten :-o)

*Tacos e jag oxå riktigt sugen på

* Ett glas rött, mmmmmm 

*Kanelbulle


Mycket mat på min hjärna nu! Jag känner mig inte hungrig om dagarna längre. Mer ett sug bara efter nåt visst, typ salt eller sött.

Det e fasen inte helt lätt att nå dit man vill. Mat är en sån stor del av livet. Mycket är förknippat med mat. Det är så socialt på nåt sätt. Jag och Erik pratade om det att vem man än nästan träffar så e det nåt med fika eller mat inblandat. Mat ÄR en stor grej. Sjukt egentligen! Man stoppar in det i munnen, tuggar och sväljer. Hur big deal e det egentligen? Tänk att man kan bli så sugen på nåt som ändå bara ska ner i magen....


nä, dags för sängen, känner att migränen börjar smyga sig på igen. suck! 

Av Jessica - 9 september 2008 22:34

Måste bara skriva och tacka alla er underbara tjejer som är så snälla och peppar mig! Jag blir superglad!!!!!!

Min söta syrra Carro (som e så snäll och säger att jag duger som jag e *älska*)frågade idag hur länge jag ska hålla på och banta, vad vill jag väga?  Jag funderade och kom på att det är nog egentligen inte nån speciell vikt jag vill uppna, utan mer en känsla. En känsla av att kunna ha på mig mina kläder och trivas i dom utan att det stramar och väller över. Jag strävar inte efter att väga 53kg som innan jag fick Liam, men bara att jag ska trivas lite :-). Jag kommer absolut tillåta mig att äta godis och sånt VARJE lördag! Och mat ska jag såklart oxå börja äta snart igen, men kanske då mindre portioner än innan och mer nyttigt!


Ikväll har jag kommit närmre choklad än på länge. Jag och Erik roade oss med att göra chokladmasker. Fanns färdig att köpa i affären. Skithäftig, det doftade verkligen choklad i hela badrummet och nu luktar jag som en pralin i ansiktet, haha.  

Av Jessica - 9 september 2008 17:26

Imorse blev jag lite glad! Jag kom nämligen i ett par jeans som jag inte på långa vägar kunde knäppa för två veckor sen. Då va det ca: 3cm mellan knappen och knapphålet. Men nu fick jag plats :-) Vilken lycka :-)

För att fira detta så belönade jag mig själv med att köpa en söt rosa kofta från hm.


Efter skolan när jag satte mig i bilen så började det flimra framför ögonen på mig. Jag visste exakt vad detta betydde- migrän! Ghaaaaa.

Åkte till dagis och hämtade Engla, skyndade till Apoteket och köpte eaze som jag proppade i mig. Sen med oooont huvud begav vi oss till doktorn på bvc. Där hade Engla inte det minsta lust att sammarbeta, utan skrek och ålade sig hysteriskt. Doktorn hann iaf se nästan allt hon behövde se och konstaterade att den sneda höften och foten med all sannorlikhet beror på att Engla hasat sig fram på rumpan så länge. Hon har ju nyss börjat gå och har ett tag kvar att finslipa på gångstilen, nu går hon med samma stil som när hon hasade på rumpan... Så vi ska ge henne lite tid och komma tillbaks och se efter det igen om 2-3 månader.


Min snälla Erik fixade så han kom hem tidigare från jobbet och hämtade Liam och tog hand om barnen så jag fick vila och nu e migränen nästan helt borta :-).


Ätit:

Frulle: Naturdiet RTD lattesmak, vatten

Mellanmål: liten latte

Lunch: Nutrilettbar, vatten

Tidig middag: tonfisk, lite mini keso, kokta grönsaker, vatten

Kväll: Nutrilettbar, vatten

Ovido - Quiz & Flashcards