Alla inlägg den 5 september 2008

Av Jessica - 5 september 2008 21:07

Visst hann jag med lite shopping innan skolan. Det är dyrt att börja sent för då finns tid att strosa i centrum. Jag fick tag på fem myror velourbrallorna till Liam, så dom köpte jag samt varsin brun fem myror mössa så barnen matchar varann ;-) och så även fem myror strumpr till Liam. Sen slank jag även in på h&m. Där hittade jag en hello kitty tröja till engla som va fin. Jag e egentligen inte mycket för sånt där som Bamse, hello kitty, musse pigg osv, men Engla älskar den här katten så vore ju taskigt att inte låta henne få ha en sån tröja. Även lite annat smått o gott hittade jag; två halsband till mig, örhängen, armband, BH, en svart tröja och lite basic t-shirts till barnen. Så där ja!


Eriks jobb gick det sådär med... beror på hur man tolkar det. Återkommer med mer om det senare i framtiden.


Nu ska jag gå och lägga mig! Japp, ni läste rätt. Kl. är tio över nio en fredagkväll. Men jag e så jääääkla trött, ont i huvudet och förkyld, så sängen hägrar verkligen!


gonatt!


Intaget:

Frulle: Nutrilett pulvershake skogsbärsmak, vatten

Lunch: Cambridge soppa med svampsmak. Fantastisk god!!!! (eller e det bara jag som inte e så kräsen längre?!) vatten

Mellanmål: Naturdiet bar, vatten

Middag: En kycklingfilé, ungsbakade rotsaker. Ahhhhh va GOTT det va! Tack snälla Tiny för tipset! Ramlösa drack jag till det.

Av Jessica - 5 september 2008 08:51

Lindex har fått in nya Fem myror kollektionen- me like! Jag har beställt en jättefin hoodie i velour till Liam. Men tillhörande byxan va slut *grr* Dom va jättefina med en rosa elefant som tittade fram ur ena fickan. Ska ringa Erik och be honom kolla inne i stan om han kan få tag på dom. Funderar även på att köpa långkallingarna... dom va så himla fina! Självklart slut på webshoppen, men kanske finns kvar i nån butik?

Helt sjukt att denna kollektion kan sälja slut på EN GÅNG! Man blir ju stressad.


Appropå stress, jag tog pulsen några gånger på mig igår kväll när ja låg i sängen. Och jag kan andas ut, jag är inte döende, för nu fick jag varje gång vilopulsen till 69. Men Erik, han ska ju alltid va värst, han hade endast 49 slag/min.


Idag har Erik förresten ett MYCKET viktigt avgörande möte med sin chef... det är framtiden som hänger på spel. Håll tummarna för Erik nu!


Av Jessica - 5 september 2008 08:30

Idag börjar inte skolan förrns halv ett så jag ska försöka plugga hela förmiddagen. Synd att huset e så stökigt... och tvättstugan full av smutstvätt... och köket fullt av disk... Man får verkligen försöka ha diciplin och bestämma att allt hushållsarbete måste ske efter pluggandet. Annars kommer jag aldrig få några betyg i skolan.


Jag har just varit på dagis och lämnat mina små älsklingar. Liam gillar att va där så han smiter glatt in utan att knappt hinna pussa mig hej då. Engla däremot började skrika redan när hon fick syn på gården. Och helt hysterisk blev hon när jag lämnade henne till fröken. Och det smittade av sig till alla andra småttingar så det va en riktig gråtkör där inne. hua, mitt mamma hjärta blödde, men fröken tröstade med att Engla brukar bli glad jättesnabbt. Tur!


Förresten, funderar på det här med vinteroverall till barnen. Jag tycker overall e bra att ha på dagis när dom leker så kan dom ha jacka + skidbyxa hemma.

Jag har inte råd, och känner heller inte för att lägga ut så överdrivet mkt pengar på att köpa märkesoveraller som Pop, reima eller liknande. Känns onödigt i vårt ganska mild, slaskiga klimat.

Men så fick jag min Vi Föräldrar i brevlådan igår och där har dom ett overallt test. Den som fick bäst i test är från coop  (!). Det är deras egna märke Friends. Overallen är både vind- och vattentät, peeerfa! Ska nog lura med mig Erik och kidsen dit imorrn så vi kan klämma lite på overallerna. Fast skulle inte förvåna mig om alla e slut efter det här testet.... 


Ha en härlig fredag allesamman!



Ovido - Quiz & Flashcards