Alla inlägg den 17 september 2008

Av Jessica - 17 september 2008 19:32

Idag va Engla GLAD när jag lämnade henne på dagis :-). Vilken känsla för mig att slippa ha en ångestklump i magen på väg till skolan. Det är fruktansvärt jobbigt att lämna ett ledset barn, så idag kändes det toppen :-). Både Liam och Engla verkar trivas super på sina respektive avdelningar.

Jag upplever att vardagen börjar flyta på mycket bra med dagis, jobb och skola. Sköööönt! :-)


Ikväll jobbar Erik över, va tydligen många borta på hans jobb idag (bakis?). Jag har just nattat barnen. Liam somnade på stört, men Engla höll på och krånglade lite i en timma innan hon föll till ro. Sen hon började dagis så har hon blivit så otrygg om kvällarna. Hon måste numera somna på min mage (!) och vaknar så fort jag rör mig. Därför tar nattningen sin lilla tid.


ÅÅÅÅ, måste bara berätta, när Liam skulle somna igår så låg jag och pussade på han och sa: "Mamma älskar dig sötnos!"

Då svarar han: "Liam älskar mamma!". 

När man hör sånt så sprängs nästan hjärtat av kärlek!!!!


Efter skolan idag mötte jag upp syster i centrum. Vi gick och åt en sallad och kikade sen i affärer. Båda köpte vi varsitt par stövlar som vi sprang på. Jag har egentligen köpstopp för många pengar sen, men dessa va rätt billiga (299kr) och så där bra enkla, passar till vardags, jeans eller kjol, eller till fest. Ett par normala svarta stövlar helt enkelt :-).

Köpte även lite nyttiga grejer på ica. Har tänkt börja äta dinkelgröt vissa mål.


Dags att hoppa in i duschen innan idol och vem kan slå filip och fredrik.


 Frukost: Nutrilett choklad, vatten

Mellanmål: kaffe med lite mjölk

Lunch: sallad med kräftstjärtar, crabfish, tomat, gurka, några stänk vinegrett, vatten

Middag: dinkelgröt med en klick osötad äppelmos toppad med vetegroddar- skiiitgott! vatten.

Övrigt: en chailatte, en halv kaffe med mjölk, en tunn bit av "smala" kakan från igår. ( men nu e den tack och lov slut, carro och barnen käkade upp resten)

Ovido - Quiz & Flashcards