Alla inlägg den 7 september 2008

Av Jessica - 7 september 2008 18:52

Som vi har väntat på denna dag! Dagen då Engla går av sig själv utan hjälp från nån. Visst, förut har hon då och då tagit typ fyra steg, men nu går hon! HElT plötsligt ställde hon sig upp i vardagsrummet, tog 24 steg mot Erik och sen har hon fortsatt :-). Jättekul!

Fast vi ska ändå till BVC doktorn på tisdag, för nåt knas e det, höften och ena benet e likson snett... får se vad doktorn har att säga om det.


Nu på kvällen efter middagen har vi varit ute på baksidan och ordnat lite inför hösten, börjat plocka iordningh allt och så. Känns alltid trist när den här årstiden kommer och man liksom får städa undan sommaren :-(.


Det här har jag ätit idag:

Frukost: Nutrilett bar, vatten

Lunch: En kycklingfilé, mini keso, purjolök och kokta grönsaker, shit va gott det va! drack ramlösa.

Middag: Nutrilett med chokladsmak. Hade den en stund i frysen så det blev som sorbet. Skitgott!, vatten

Övrigt: 5 klunkar kaffe, en chai latte (på barista light mjölken) och så tänker jag nog unna mig en sån där nutrilett chips påse (inte många kalorier) till filmen ikväll.


Jag tycker faktiskt jag hållt mig bra från allt frestande den här första "bantar" veckan. Jag har INTE fuskat på minsta möjliga vis ens.

Imorrn e the big vägar och mätar dag. Får se om det hänt nåt. Känns inte så. Men å andrasidan så har jag ju bara ätit nyttigt i en vecka, då kanske inte hinner hända så mycket.


puss o kram på er! 

Av Jessica - 7 september 2008 15:43

Senaste tiden har Liam och Engla börjat med en grej, att sova länge på mornarna, till 07 iaf. Precis har man börjat vänja sig vid det så Engla går tillbaks till gamla vanor. Imorse vaknade hon 04.30 dessärre va det min tur att gå upp och Erik kunde glatt sova vidare. Liam sov hos farmor och farfar så fanns ingen mer småtting här hemma som kunde vakna. fast jag och Englahade det riktigt mysigt. Vi satt under en filt i soffan och myste och såg på tv.


Vid kvart över sju gick iaf Erik sen upp. Jag berättade att idag har jag lust att passa på att fixa en massa grejer. Gäller att passa på när man bara har ett barn. Så vi började med att verkligen storstäda hela huset (otacksamt, för nu e det lika skitigt igen :-( ). Jag satte mig nämligen på huk i köket och såg listerna och längst ner på köksskåpen, hua. Jäklar va det va smutsigt det blir i barnens höjd. Men såpa och ljummet vatten gjorde susen i hela huset :-).


Senaste veckorna har Engla börjat vägra sova i spjälsängen, hon blir hysterisk när vi lägger ner henne i den. Antar att hon börjar tycka den känns som ett fängelse eller nåt. Såsmåningom ska vi köpa en sån där "vikare" växasän till henne. Liam har redan en och den funkar kanon. Men så länge får hon ha farfars gamla växasäng från 40-talet :-). Den e jättesöt.


Svinto78:  Skiiitbra att jag äter för lite, det e liksom det som e grejen ;-).

Cambridge går att köpa på: www.nailsbodybeauty.se. Där behöver man inte gå på nån konsultation, bara beställa ochva glad :-).


Nä, nu ska jag försöka plugga lite.

Ovido - Quiz & Flashcards