Direktlänk till inlägg 20 september 2008

Smal chokladkaka

Av Jessica - 20 september 2008 13:01

För er gottegrisar där ute som vill prova baka den där chokladkakan utan fett som jag gjorde härom kvällen så kommer den här:


Smal kladdkaka med lime
10 bitar/4 points/portion


3 ägg
2½ dl socker
1 dl mjöl
½ tsk bakpulver
½ dl kakao
2 tsk vanilinsocker
2 krm salt
rivet skal av 1 lime
250 gr lättkesella 1% fett

Till garnering; florsocker o lime

Sätt ugnen på 200 grader.
Vispa ägg o socker pösigt.
Blanda de torra ingridienserna i en bunke och vänd ner i äggsmeten.
Vänd i kesella o limeskal.Häll smeten i en smord o bröad form med löstagbar kant.
Grädda i nedre delen av ugnen ca 20-25 min.OBS!Kakan ska vara kladdig i mitten.
Låt kallna,pudra över florsocker,garnera med lime.


Mums! 

Mat
 
 
Ingen bild

Camilla

20 september 2008 14:05

Skitbra att du la upp receptet! :-) Dock så vågar jag mig inte på att baka den än, kommer ju äta av den då o MINST 1v måste jag hålla dieten stenhårt, annars kommer jag falla dit igen. Men sen så.. :-)

 
Cissi

Cissi

20 september 2008 14:41

Kalla mig Anna Skipper *ASG* men jag är inte "fetträdd" och tycker inte att nån skall vara det heller däremot socker är ju boven, innehåller det du har ätit från Nutrilett eller va det var?, Socker? Kanske i så fall det var därför lite du hade ditt sötsug kvar?! Men men riktigt smör på mackan ska det vara!!Hihi sånt tror jag på!Kram och håller tummar för din fortsatta diet :0)

http://cisan.bloggagratis.se

 
Pinepo

Pinepo

21 september 2008 09:22

Låter himla gott. ska baka denna kaka till nästa helg då jag har min mormor som bantar sten hårt och äter typ inget. Nu måste hon ju smaka av denna smal kladdkaka. ;)
En annan är ju höggravid och har dille på alla sorters kakor. hi hi så mer kakor åt folket!!! Lycka till med din bantning, men tänk på att barnen inte få dille på det med. jag jobbar på en förskola och vi har barn där som redan i 4-5 års ålder vet vad de ska äta och att de inte ska bli tjocka.

http://pinepo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Svinto78

21 september 2008 14:02

Näää, fy vad äcklig den var!! Bakade den i somras och trodde den skulle vara god, men smakade såå syrligt och inte alls gott... Jag blev besviken iaf.

 
Ingen bild

reg

24 oktober 2009 22:41

Den beste sjokoladekaken kona har smakt, og hun har greie på sjokoladekaker! Hadde ikke lime da jeg og datteren bakte den, så brukte sitronskall og det fungerte bra. Garnerte med lime neste dag. Kanon!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards