Direktlänk till inlägg 25 september 2008

Detta va dagen

Av Jessica - 25 september 2008 22:50

Tack för alla kommentarer om min hårfärg. Hihi, inte för att valet blev lättare, för vissa tycker verkligen ljust och andra mörkt... jag ska suga på karamellen ett tag. Det värsta är ju att det tar tid att få ljust från så pass mörkt och lagom till hösten när blonda färgen börjar bli bra så pajar jag alltid det och färgar mörkt igen... jaja, vi får se. Kanske blir rött? haha, nädå.


Jag har varit supertrött idag! Engla va nämligen ledsen från halv tio på kvällen till sent på natten igår. Hon håller på att få sina kindtänder och det gör så ont, så ont :-(. Hon fick alvedon, jag sjöng, vaggade och vyssade, men inget hjälpte :-( det skär i hjärtat när man hör sån gråt. Men nån gång framåt småtimmarna somnade vi iallafall. Och när klockan ringde vid sex så hade jag GRUS i ögonen, men va bara att pallra sig upp.


Idag har jag och Erik varit på uppföljningsmöte på Liams dagis. Vi har haft lite problem med vår lille gosse på olika punkter. Men idag blev jag glatt överraskad! Personalen hade övervägande bra grejer att säga och dom tycker att Liam utvecklats nåt otroligt. Sån va verkligen glädjande att höra!!! Jag känner mig lite lättad.


Efter mötet gick vi hem och lekte. Jag va så trött att jag råkade slumra till i soffan medan Erik och barnen byggde koja och dansade till hög musik. Trött? jag? Oh YES!

 Tillråga på allt så hade Erik hyrt film idag, nya Irene Huss så vi har plöjt igenom den. Va rätt bra.  Men tröttare blev jag.


Fick nyss ett sms av min vän Felicia. Vi ska ha tjejkväll på lördag, suuuuperkul!

Och imorrn ska jag träffa min kära sötnos Camilla .

Hon och hennes lilla tjej Tilde och bebis Ebba kommer upp till Tyresö. Vi funderar på att testa nya leklandet. Ska bli kul att se dom! Ebba måste vuxit enormt sen sist, då va hon bara 6 dagar ung och nu är hon 6 veckor :-o.


Det här med maten då... jag börjar överge pulvret mer och mer... men försöker äta nyttigt. Vi får se hur det går. Om jag ökar på för mkt får jag nog ta och dieta lite mer ;-).

Och förresten, cissi och svinto och ni andra snälla, jag HAR en påse på magen, men jag döljer den baklom byxlinningen!!!! Den måste hållas på plats för att inte sladdra fritt.

Och så har jag en sån där slim n´ lift från tv shop kom jag på. Den har jag inte testat sen efter förlossningen med Engla. Den borde jag kanske ta fram igen... ;-)


Puss o kram


Matsedel:

Frulle: naturdiet rtd jordgubb, vatten

Lunch: vegitarisk sushi, misosoppa, ramlösa

Middag: kycklingfilé, kidneybönor, tomat, gurka och avokado, en klick keso, vatten

Övrigt: 2 rutor mörk choklad, naturdiet snackbar, 2 små latte, ett äpple

 
 
Cissi

Cissi

26 september 2008 12:47

Oj vilka fina kommenarer du får hela tiden, hihi du kan ju inte ha problem med självförtroendet iaf :0).
Vilken söt bild där dom pussas, vilka gullungar! Annie min "stora" är 2 1/2 år och Lucas är lite mer än 1 år. Så dom är små ett tag till! KRAM!

http://cisan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sandra

26 september 2008 22:17

Åh,vad kul att Liam har gjort så stora framsteg!Härligt!!:-)Förstår att ni är glada:-)
Med Oliver är det mycket bättre,tack!:-)Blev bara snorig,ingen feber eller så men lika bra att han va hemma iaf så han inte smittar ner andra+att han ska orka med dan själv.Blev ledig hela veckan eftersom M jobbar em och min mamma avlöste honom igår o min moster idag:-)Kan va skönt med lite semester även för lilleman ibland:-)
På jobbet går det bra,trivs jättebra!Fast jag måste erkänna att det känns jäkligt skönt med helg nu!;-)
Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards