Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Dagen som sprang iväg

Av Jessica - 10 januari 2009 21:52

Idag fick vi för oss att vi skulle va lite så där duktiga och göra nåt riktigt kul med våra barn. För ett år sen va vi på Tekniskamuseet med dom vilket var uppskattat. Tänk vilken dröm för en 3 åring och 1½ åring att va på ett ställe där man får pilla, testa och trycka på grejer så mycket man vill :-).

Vi tog även med oss barnens farmor och farfar. En riktigt lyckad dag hade vi. Inga sura miner.

Förutom att krypa in i trånga utrymmen (se föregående inlägg) så testade vi div rymdgrejer, gick på lina,  byggde en bro, mixade musik,  exprimenterade med det ena o det andra, gick i gruvan, tittade på gamla bilar och massa mer. Tiden går fort när man har kul!

Trötta däckade kidsen idag. Jag och Erik har plågat oss framför dåliga tv program och nu tror jag det är dags för sängen.

Lördagarna nuför tiden ser inte riktigt ut som för 5 år sen om man säger så... :-D


frukost: 1st macka, latte, ett glas brämhults apelsinjuice

Lunch: nutrilett bar, vatten

Middag: kycklingwok med ris, vatten

Övrigt: kaffe + skumraket på museet, 3 rutor mörk choklad, nutrilett chips, 2st kolor, en kopp vata te.

 
 
Mona

Mona

10 januari 2009 23:35

åh vad roligt ni har haft det!! när jag ser de här bilderna och läser om allt ni gjort då vill jag också bo i storstan istället för här på landet i tomma intet... här finns INGET roligt att göra. Visst, vi har en massa fin natur men det är dåligt med grejer att pilla på där...

kramar

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Therese

Therese

11 januari 2009 09:50

Åh dit vill jag också åka :-) Vi har inte varit på nåt sånt med Anton och jag tror han skulle gilla det. Bara min kräkfobi som sätter stopp från att åka på sånna saker på vintern :-(
Kramis

http://tessan80.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Erika

11 januari 2009 17:12

Hej Jessica! Läser din blogg med nöje! Ni är så söta du och din familj. Var bara tvungen att ge en kommentar angående det här med karriär etc. Känner precis som dig! Har inte heller några ambitioner och skulle ALDRIG i hela mitt liv låta ett arbete gå ut över tiden med mina barn. Idag är det nästan tabu att säga det och många är så otroligt fixerade vid att tjäna pengar, ha det finaste huset, finaste bilen......Men barnen, dom glömmer man bort bara för att det yttre ska se så fint ut. Haha det blev långt!! Måste ses snart och Calle hälsar till er! Kram Erika

 
Ingen bild

Jessica

11 januari 2009 20:06

Tack för gulliga kommentarer!
Erik: skönt att höra att det finsn fler som jag. Ambitionerna om att göra karriär kanske kommer tillbaks när barnen är större...
vi måste ABSOLUT ta och hitta på nåt nån dag!
Erik hälsar tillbaks.
kram

 
Patricia

Patricia

11 januari 2009 20:41

Oh, det verkar som de spejsat till det de senaste 10 åren!
Måste pröva=)

http://patz.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

11 januari 2009 22:43

Kul ni ser ut att ha det....
Smidigt av dig..in i den lilla kuben!Kramis

http://leonletizia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards