Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Karantänen

Av Jessica - 24 januari 2009 21:05

Natten till idag fick jag testa på mitt kommande yrke, att vårda! Stackars Liam har haft det så jobbigt med klådan! Vi var  uppe och strök på kylbalsam och potatismjöl. Han har druckit vatten stup i ett och legat och pratat om lördagsgodiset som han visste skulle komma idag. Vi har inte sovit många blundar inatt.


Idag har Liam varit som en hund, han har stått och kliat sig mot mitt ben vart jag än befunnit mig. 

Mitt på dan fick vi klaustro och tog bilen till ica maxi. Men eftersom Liam måste sitta i karantän så fick han, Erik och Engla stanna i bilen. Dom roade sig med att köra till mc driven och käka glass. Medans så strosade jag på maxi. Dagens uppdrag där va att kollla om jag kunde hitta nån leksaksdator till Liam. Han är ruskigt intreserad av att sitta och spela på vår dator, men det gillar jag inte (rätt som det e är väl hela hårddisken raderad....). Men de leksaksdatorerna som jag kunde hitta, fisherprice och nalle phu va ju väääärsta omoderna, svart/vita grejerna. Istället köpte jag några sällskapsspel som vi kan spela med barnen.

När vi kom hem kände jag mig huslig och bakade en massa bröd. Det ni har aldrig hänt förr!


På måndag, då jävlar smäller det. Då måste jag börja äta nyttigt igen. Haha, fy fan va jag proppat i mig i helgen, vin, goda ostar, kött, maaaassa godis, en semla, chips.... Så kan det inte fortsätta!

 
 
Anna

Anna

25 januari 2009 01:13

Kikar in lite på din blogg! Trevlig läsning!

http://husprojektet.bloggagratis.se

 
brallan

brallan

25 januari 2009 19:28

Datorer till kidsen med färgskärm finns på Clas Olssons!
Stod å klämde på en i julas.

http://brallan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards