Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Dagiskaos!

Av Jessica - 16 januari 2009 09:10

Va fan, e det nån mer som har problem med sin bloggagratissida? Min försvinner och har sig, irri!


Barnen är lämnade på dagis och här sitter jag. Idag ska jag ta en promenad till skolan. Det är -8 grader så att cykla blir inte att tänka på. Jag har nog förlorat en del av känseln i min rumpa för alltid sen cyklelturen igår.


Idag e det fredag, ahhhhhhhh. Älskar fredagar! bästa dagen på hela veckan! Hela helgen har man framför sig. Imorrn ska jag träffa en gammal kompis, Liams gudmor. Vi ska ut och äta god mat och skvallra. Det va ett halvår sen sist vi sågs :-o. Ska bli skitkul!

Och skönt med helg, slippa skola, jobb och dagis! Ghaaa, vissa dagar e ju bara kaos!

Igår när jag hämtade barnen från dagis så va det en sån där riktigt jobbig omgång. Barnen var sååå trötta! Jag börjar alltid med att hämta Engla på hennes avdelning. Sen går vi runt huset till Liams avdelning. Där brukar jag bara ta av Engla skorna och sen går vi in för att hämta Liam. Igår ville han INTE följa med hem! Han sprang och gömde sig i alla skrymslen och vrår. Jag försökte locka fram honom genom att prata om allt kul vi skulle göra hemma, men inget funkade. Medan jag lirkar med honom så tycker Engla att det är jättekul att va på avdelningen med större barn och börjar genast äta kritor, hälla ut legobitar på golvet, pilla på alla smågrejer osv. Samtidigt som jag håller ett öga på henne så  klättrade jag upp på båten och hämtar Liam. Han gallskriker: "jag kan gå sjäääälv". Okej, jag släper ner honom och han springer genast och gömmer sig igen. Samma sak upprepar sig X antal gånger.  Medans har Engla blivit svettig och börjar därför plocka av sig ytterkläderna. Ghaaa, jag blir stressad och säger åt Liam att nu måste vi gå, Engla är varm (jag har ingen lust att klä av henne alla miljoner ytterkläder för att sen sätta på dom direkt igen). Liam vill inte och det slutar med att jag får bära honom ut, slingrandes och skrikandes hysterisk! Engla smittas och blir även hon hysterisk! Så där sitter jag, svettig som fan i hallen på dagis och försöker klä på två skrikande, slingrande ålar. Pust! Sen lyckas jag faktiskt på nåt sätt övertala båda två att sitta i vagen så vi kan skynda hem. Barnen skriker hela tiden "spring mamma". Jag joggar lite smått och Liam skriker fooortare mamma" och jag ökar på takten. Haha, jag tror mina barn vill att jag ska bli vältränad ;-).

Pust, hem kom vi iaf tillslut! 

Så här ser hämtningarna väääldigt ofta ut! Det är alltid jag som hämtar , Erik jobbar, så han slipper med allt det här tjafset och bråket. 


tänk, trots att det är så här kaosigt så tycker jag att barnen är det bästa och roligaste jag har! Och jag vill absolut ha ett tredje barn, nån gång. Haha, man måste va galen! ;-)

 
 
Line

Line

16 januari 2009 20:04

Javisst är Liam ett jätte fint namn!
Läste på FL att du hade planerad kejsarsnitt på båda dina barn. Vad modig du är. Jag fick akut kejsarsnitt och var livrädd, vill inte uppleva det igen, trots att allt gick bra!
Så jag tycker du är väldigt modig som valde planerat!

http://linsanslycka.blogspot.com

 
Sandra

Sandra

16 januari 2009 20:15

Hihi,förstår att det blev svettigt vid dagishämtningen:-)Ollie brukar också strula när vi hämtar honom,och som du säger så känner man ju bara hur svetten rinner o man gör allt för att inte tappa tålamodet:-)Men som sagt,barnen är ju ändå det allra bästa vi har,visst?:-)
Kram på dig,du är en superbra mamma!

http://www.lillapingvin.blogg.se

 
Sofia

Sofia

17 januari 2009 21:17

Jag känner igen det där. Ibland får jag ta Edwin under armen som en annan sopsäck för att få med honom hem från dagis *s* Men, som du skriver, de roliga stunderna med barnen övervinner ju de tråkiga ;-)
Kram!

http://edomopedosmorsa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards