Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Gammalt blogginlägg

Av Jessica - 7 januari 2009 11:15

Haha, jag hittade ett gammalt blogginlägg som jag skrev på fl när barnen va 3 månader och 21 månader gamla. På den tiden såg många av mina dagar ut som i detta inlägg, kaos, haha. Pust! ;-)


Måndag 6 augusti, 2007

Pust! Sitter här och tar igen mig! Va på BVC i morse och det va en pärs!!!!!!!!! Liam va på dåligt humör redan från start när han vaknade eftersom inte Erik va kvar (hade åkt till jobbet). Jag lyckades iallafall få på både mig och barnen kläder och sminka mig lite innan vi stressade iväg till bilen. Liam tjöt och skrek hela vägen eftersom han ville dra vagnen. Men vi va sena så det hade vi inte tid med. I bilen skrek båda barnen hela vägen. Tur att det är nära till BVC. Väl framme när det är vår tur får Liam ett utbrott för att han vill va kvar i väntrummet och leka. Men han får snällt följa med oss in. Där inne lyckas han få upp dörren och smiter ut igen. Bvc tanten säger att det är ok att han leker i väntrummet... Öh, jaha för henne ja. Men hon vet inte (e en vikarie) hur SNABB Liam e! På ett kick har han kutat iväg och röjt loss i nåt sorts medicinrum! Samtidigt bajsar Engla ner sig och skriker som en stucken gris. Jag springer och hämtar Liam. Sen står han faktiskt stilla och ser på när Engla får sin spruta i benet. Det gör ont på henne och hon börjar gråta igen! Engla vägs och mäts! Stooooooor tjej, 6845g och hela 63,5cm lång!
Sen e vi ääääntligen klara. Medan jag fixar med Engla leker Liam i väntrummet. Precis när vi ska gå hittar han halstabletter i min väska... och vill givetvis ha en! Men de är jättestarka och jag har heller inte alltid lust att ge han allt han vill ha så jag säger ”nej, du får ingen sån, men du kan få äpple”. Liam blir heeeeeeeeelt tokig. Slänger sig på golvet, ålar runt, skriker i högan sky och tårarna sprutar. Men jag är stenhård, ingen halstablett! Engla börjar störttjuta igen! Jag tar Liam under ena armen och Engla i bilstolen under andra armen och vi går ut. På vägen passerar vi ett gäng med kaffedrickandes tanter. "nämen vilken orkester" säger den ena och de andra skrattar. Jag ler lite krampaktigt tillbaks och fortsätter mot bilen. Liam skriker som aldrig förr och Engla också. I bilen sätter jag mig och ammar medan Liam får sitta och gråta och skrika i bilstolen. Folk som går förbi stirrar ögonen ur sig. De tycker väl att jag är elak som låter Liam skrika. Svetten rinner på både mig och Liam, e ju typ 30 grader ute och 130 i bilen. Tillslut har Engla ammat klart. Jag spänner fast henne i bilstolen varpå hon börjar gallskrika igen. Jag sätter mig vid ratten och försöker va lugn! Drar i gång AC:n och andas djupt! Bilfärden hem e som den dit, barnskrik så det dånar i öronen. Sen skriker Liam och Engla så gott som hela vägen från bilen och hem.
Hemma får Liam mellanmål och Engla ammas lite till. Sen lägger jag båda barnen i vagnen och de somnar med en gång!!!! PUST! Nu sitter jag här med en latte och bara vilar upp mig. E heeeelt slut! Så ibland får man verkligen veta att man lever! Tur de e så söta när de sover ;-).

 
 
 
Christina

Christina

7 januari 2009 11:58

åh gumman! Vilken supermamma du är!
Känner igen mig i känslan av total KAOS, tur att det går över..tur att man lyckas på något sätt klara det. Du klarade det ju galant tycker jag..Kramis

http://leonletizia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lisa med tindra

7 januari 2009 14:16

Åh gumman jag kommer ihåg hur jobbigt du hade det. Tur att det blir bättre med tiden iallfall. kram

 
camilla

camilla

7 januari 2009 19:20

haha ja fyfasen, ibland vet man verkligen att man lever när man har två barn att passa. speciellt det där med att bära den ena under armen o den andra gallskrikandes i bilstolen! tur att de snart är stora ;-)

http://stjarne.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 9 augusti 2009 23:30

jag skrev här! Kollade besöksstatistiken och nu har denna blogg fler besökare än den nånsin hade när jag skrev aktivt, haha. otroligt. Nästan så man blir lite sugen att blogga här igen ;-)   pöss på er ...

Av Jessica - 20 februari 2009 09:14

Jag har länge funderat på att byta blogg och nu är det gjort :-) den här bloggagratis har många nackdelar enligt mig! Dels så ser man inte IP nummer (har jag inte hittat iaf) man kan inte välja att skippa att synas på google osv, man kan inte låsa bl...

Av Jessica - 18 februari 2009 23:13

Å jag är på hugget ikväll, tredje inklägget :-D Måste bara skriva att sticka i (lös)armar idag, det va verkligen min grej. Inte för att jag va bra på det, min lärare vart t.o.m. rädd för mig för att jag hanterade kanylen vårdslöst, men det va kul. El...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:42

Som vanligt ställer jag snällt upp på det jag blir utmanad :-D. Idag är det Klara som utmanar mig.   Regler : Berätta sju personliga sanningar om dig själv Utmana sju personer (eller så många du vill)Skriv ett medelande i de sju personernas bloggar...

Av Jessica - 18 februari 2009 22:35

tills våren e här. Iallafall om man får tro tidningen metro. Enligt dom så kommer våren till stockholmsregionen mellan 20-25 mars. Skåne har det väldigt bra för där blir det tydligen vår redan 15-20 februari (Jag funderar starkt på att flytta dit för...

Ovido - Quiz & Flashcards