Alla inlägg under juli 2008

Av Jessica - 4 juli 2008 20:17

Å vilken härlig dag vi haft! Efter frukost promenerade vi in till stan. På Coffee house bjöd de alla på världens godaste latte *mmmm*.

Jag handlade ett par flip flop på hm eftersom jag glömt mina hemma. Sen köpte vi picknick till dagens utflykt: FUN CITY.

Shit va kul vi hade! Fun city va perfekt för oss! Det var ett sommarland som bestod av olika delar: vattenland, indianland, cowboyland, äventyrspark, tivoli, djurpark mm. På tivolit visade sig Liam va mkt modigare än jag kunnat tänka mig! Han åkte både Vikinga gungan och Disco jet med mig. Vid närmare eftertanke så tycker jag att det är lite skumt att de tillät en liten 2½ åring åka sånna karuseller... men, men. Liam tyckte iaf att det var superkul. Engla hakade upp sig på en sån där vanlig "bebis" karusell. Hon åkte och åkte! Gubben som körde karusellen var snäll och lät henne åka i princip hur många omgångar som helst. En annan skitrolig grej som sommarlandet hade va rodel banan! Tänk er en snirklig, brant, lång vattenrutchkana fast utan vatten, istället har man som en pulka med hjul. Galet! Man fick åka på egen risk. Jag och Liam åkte, det va skitkul! Fort gick det.

Det har varit mulet idag, men ändå väldigt varmt. Nu e kl.18.30 och solen skiner. Jag sitter på balkongen och njuter. erik försöker natta kidsen som e helt överstimulerade efter dagens alla intryck. Imorrn kommer min mamma, min syrra carro och min brorsa Fredrik. De ska bo i farmors kusins lägenhet.


Av Jessica - 3 juli 2008 19:43

Barnen vaknade tidigt som vanligt. Ganska skönt. Idag synkade jag och Erik till det bättre vid frukost så vi hann oxå äta. Sen packade vi in oss i bilen och åkte ca: 8mil till Varberg. Min farmor har en lägenhet där som vi har fått låna. Den är superfin och ligger jättenära både stranden och stan. Vädret va på absoluta topp så efter att vi släpat in all vår packning så gick vi till stranden. Härligt! Jag badade (nåja, till knäna) med Liam länge. Han tyckte det var så spännande med tång, sjögräs, maneter och krabbor. Engla den lilla fegisen brås på sin mamma och ville absolut inte bada. Men hon satt nöjd och grävde i strandkanten.


På kvällen hade de långtorsdag i stan, affärerna hade öppet till kl.22 och det var en massa liv och rörelse överallt. Liam både red åsna och åkte karusell. Det va verkligen en underbar kväll! Det kändes nästan som utomlands, jag gick i linne och svettades fast klockan va halv tio på kvällen.

Förresten, jag shoppade lite kläder till Engla på Lindex rea. Lägger upp bild!

Av Jessica - 2 juli 2008 19:33

Dagen började med en ljuvlig hotellfrukost. Eller ja, den såg ljuvlig ut. Jag och Erik hann tyvärr inte smaka så mkt på den. Vi fixade mest åt barnen; yoghurt, frukt, mackor, ägg och våfflor och när det var dags för oss själva att hugga in så hade de ätit klart och ville inte alls fortsätta sitta vid borde. De förde ett jäkla liv så vi gjorde bäst i att lämna frukostrestaurangen.

Vi tog bilen till Slottskogen. Gud vilket fint ställe. Jag har aldrig varit där förut. Jag och Liam lekte läääänge i en megastor lekpark. Erik satt i sandlådan med Engla. Han va tvungen att spara på energin inför kvällens höjdtävling.

Vi åt en god lunch på en restaurang precis vid vattnet. Barnen skötte sig perfekt, de satt lugnt och stilla. DET hör inte till vanligheten kan jag säga.

Utflykten avslutades med en glass i solen!


Vi vilade några timmar på hotellrummet innan det var dags för tävlingen, LagSM i friidrott. När Erik var yngre så tävlade han i höjdhopp på elitnivå, men nu kör han mest ett par tävlingar om året på kul. Idag gick det inget vidare, han hoppade bara 1,92cm men kammade iaf hem några poäng till klubben. Vann gjorde Staffan Strand på 2,12cm.

Av Jessica - 1 juli 2008 19:12

Detta är det allra första inlägget i min helt nya blogg :-). Jag har tidigare bloggat aktivt på ett annat ställe, men kände nu att det var dags att förnya sig lite.


Imorse ringde väckarklockan (Engla) som vanligt några minuter efter 5. Idag kändes det rätt ok att gå upp eftersom vi skulle åka till Göteborg och gärna ville komma iväg tidigt. Men allt tar sin tid när man har en trotsig 2½ åring och en viljestark 1-åring som inte vill sammarbeta. Efter att ha packat in i bilen. ätit frukost, plockat undan hemma, tankat och kollat däcken så hann klockan bli 07.45

Jag har haft mardrömmar om bilresan (Minnen från fjällenresan och flygresan till Fuerteventura färskt i minnet) men den gick verkligen SUPERbra! Både Liam och Engla skötte sig jättebra. Jag tackar den som uppfann bärbar DVD spelare. Liam satt som klistrad hela resan framför Shrek 3, Madagaskar, Pingu och Mora träsk.


Väl framme i GTB så visade det sig att Spårvägens friidrottsklubb varit vänliga och bokat ett stort rum åt oss! Nice, vi fick lätt in båda vagnarna +Englas spjälsäng. Vi instalerade oss och gick sen ut för att hitta nåt ställe att äta på. Det va fan inte lätt! I Göteborg verkar de precis som i Sthlm inte va så sugna på att ha gäster med barnvagnar *morr*. Trots att typ alla restauranger vi besökte va nästintill tomma på folk så ville de helst inte ha oss där- skitdåligt! Det slutade med att vi fick sätta oss på Waynes coffee och där åt jag kanske den äckligaste foccacian (stavas det så??) jag någonsin ätit och kommer att äta. Barnen fick dela på en svindlande dyr liten lasagne. Ingen av barnen ville ha den dyra lasagnen så Liam åt upp Eriks foccacia och Engla drack (!) upp min dressing.

På kvällen va det nästintill omöjligt att få kidsen i säng, de va fulla av energi efter en dag i bilen. Det var ett himlans liv i vårt rum och jag tycker synd om våra grannar.

Ovido - Quiz & Flashcards