Alla inlägg den 31 juli 2008

Av Jessica - 31 juli 2008 22:48

...tog mig just en titt på datumen här breve och hur gick detta till???? Är det den 1/8, FÖRSTA AUGUSTI imorrn? Jag blir ju mörkrädd. Det är ingen klyscha, tiden går fort, för fort! Man hinner ju knappt blinka och säga jordgubbar så e sommaren nästan över. Verkligheten håller på att komma ikapp mig på riktigt. Allvaret närmar sig med stormsteg. Läskigt, jobbigt, spännande, men oxå lite roligt...


Visst borde  man få kunna sega ut på dom lyckliga stunderna i livet?

Tänk bara om känslan man känner när ens varma, nyckläckta bebis första gången ligger på ens bröst kunde vara länge, länge. Den är oslagbar. Utan tvekan den härligaste känslan jag haft i hela mitt liv! Eller spädistiden... Mitt uppe iallt så kan den tyckas va lite besvärlig och oändligt lång, men ser man tillbaks så är det en otroligt kort tid man får med denna pyttelilla varelse. En tid man ska ta tillvara på!

Och sommaren, kunde inte den få vara minst dubbelt så lång? Nu hinner man precis börja njuta så är den över...

Men kanske är det så att dom lyckliga, härliga stunderna är speciella för att dom sker just då dom sker. Skulle det bli för många och långa lyckliga stunder ofta så kanske dom inte skulle uppskattas på samma vis...


Näää folks, nu börjar detta bli på tok för djupt för mig. Jag svävar iväg för mycket och borde nog gå och lägga mig! Erik och barnen har sovit sen kl.19.30 och här sitter jag och (natt)ugglar.


Natti natti 

En tid är över och ersätts med en ny!!! 

Av Jessica - 31 juli 2008 20:57


Frukost: Nutrilett choklad, latte + ett stort glas vatten.


Lunch: (på stranden) Örtmarinerad kycklingfilé med dinkelris, grönsaker och huommus. Superduper gott! Jag kan verkligen rekommendera dinkelris (görs av hel dinkel, finns att köpa på ex. ica) Ramlösa Jordgubb/Lime.


Middag: Kyckling med röd quinoa och grönsaker, två klickar lätt Kesella 1% med Herbamarekrydda. Vatten att dricka.

 

Övrigt: 1st Viktväktar cookie, 1st nektarin, en näve mandlar, en halv calippoglass (45kcal så då kändes det ok att äta lite glass), 3st dietorelle godisar. Ett glas Sprite zero. (Märkligt, jag som aldrig gillat sprite tycker helt plötsligt att det är jättelyxigt att dricka det, haha). 

Av Jessica - 31 juli 2008 17:37

Ännu en händelserik (?) dag har snart passerat.


Började morgonen med att stoppa in ett par LINSER i mina ögon (på optikerns begäran). Jäklar va ovant det kändes. För det första så såg jag ju för sjutton naken ut i ansiktet, nåt fattades... och för det andra så upptäckte jag hur mkt bättre jag faktiskt ser i mina glajjer. Men vilken frihet! Jag testade genast att busa med Liam och Engla på golvet. Skönt att slippa behöva skydda glasögonen hela tiden. För att inte tala om hur lätt det va att sminka ögonen när man faktiskt såg vad man höll på med... (Glasögonen va jag ju jämt tvungen att ta av då och blev mao blind när mascaran skulle på).

Hur som haver, va hos optikern sen på förmiddagen och nu är mina ögon bra igen :-) :-). Jävlar va skönt! Vi beställde endagslinser så att jag framöver kan variera mellan de och glasögon. Toppen!


Glad kände jag mig sen när vi rullade mot badstranden. Där stannade vi inte länge tyvärr. Det va såååå mkt getingar! Va helt omöjligt att ligga på filten. Vi åkte hem och lekte på vår baksida ist. På eftermiddagen cyklade vi till tandläkaren. Vilken varm dag det varit! Vindarna vi kände när vi susade fram på cyklarna va som att komma från en hårtork, supervarma vindar! Häftigt. Tänk om vädret alltid vore så här!!!!

Gick bra hos tandis med Engla. vi fick försäkringspapper att fylla i, tänderna studerades och filades ner litegrann. Ingen kosmetisk nedfilning utan mest på sidorna så att Engla inte ska skära sig. Hade Engla kunnat sitta still lite längre hade kanske tänderna kunnat filas något till, men nu får hon se ut så här. Tills hon fyller 7.... ;-)


Dagens matintag får jag återkomma med senare! 

Ovido - Quiz & Flashcards