Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Jessica - 18 juli 2008 23:20

men som vanligt så fastnar jag framför datorn och kan inte slita mig.

Dagens sista inlägg får handla om köpbegär! Det e nåt jag har jämt! Det spelar ingen roll vart jag är, jag ser till att hitta nån affär. Och kommer jag inte iväg ut så finns ju alltid internet... ;-) Himla massa fint man kan shoppa på internet. Och lätt är det oxå, jag behöver inte ens klä på mig utan kan sitta osminkad i morgonrocken och  med bara några knapptryckningar så är jag ägare av nåt nytt. Kan det bli bättre?

Men iaf, alltsom oftast får jag hang up på nåt jag sett. Habegäret efter just den grejen vägrar att ge sig. Jag kan inte sluta tänka på den, får ingen ro i kroppen förrns grejen är inhandlad. Skitjobbigt att vakna mitt i natten och känna ångest för att grejen kanske tagit slut för att jag inte hunnit till affären. Sjukt? Jag vet! Shopoholism har jag hört att det kallas:-D. Just nu fick jag ett sånt där habegär när jag kollade in Polarn o pyrets höstgrejer. Engla bara måste få en lila windstopper fleece! Punkt. Fast hon nyss fick en rosa.... Men en lila behövs väl oxå, e ju en höstfärg :-D.


Appropå köpbegär. Jag vill ha... nä, vågar nog inte skriva det här... jag vill  ha ny vagn till Engla. Fan, t.o.m min mamma tycker att Brio racen e tungkörd och hård som jag vet inte vad. Ni som känner mig vet ju att jag e vagntokig. Där kommer återigen mitt sjuka köpbetéende in, när jag fått för mig nåt så bara måste det bli så! Fast den här gången kan jag inte köpa ny vagn. Engla börjar snart på dagis och vem vill ha en dyr vagn ståendes där? Fast visst vore det skönt med svängbara framhjul igen? Gott folk som ska köpa barnvagn, jag har bara ett råd att ge er:

KÖP VAGN MED SVÄNGBARA FRAMHJUL!!!!!

Hur kan det öht tillverkas vagnar utan svängbara hjul? Vad är vitsen med fasta hjul?? Varför kämpa som fan när man kan köra med lillfingret?


Dessa vagnar har jag ägt:

*Brio kombi, svart
*Chicco paraplysulky, svart/lime
*Emmaljunga scooter, svart/silver
*Babytravel syskonjogger delux, svart
*First Wheels city elite, bubbelgumsrosa
*Bugaboo frog, solblekt svart
*Bugaboo camelion, svart/cerise. Min ÄLSKLING ever!
*Graco stadium duo tandemvagn, ful blå
*Brio race, fuxiarosa


Av dessa vagnar finns bara en vinnare och det är Bugaboon! Så överlägsen de andra. Tyvärr hade min dotter den dåliga smaken att ogilla vagnen :-o så därför såldes den.

Till nästa unge (som jag hoppas att vi får nån gång i framtiden) så tror jag att jag vill ha en Urban jungle :-). En sån har vi nämligen inte testat på. Hihi.


Jag måste köpa en väska! Skolan börjar snart och jag vägrar göra entré med skötväskan. Inte heller handväskan från våren-05 duger. Nä, nåt nytt ska jag ha. Får bli mitt nästa mission, en snygg väska! :-)


Natti natti på er. Nu ska jag sova. Ska sitta i bilen i flera timmar imorrn och roa två små. Sånt tar på krafterna så bärst jag e utvilad!

Over and out! 

Av Jessica - 18 juli 2008 17:07

Shit vilken service! Igår förmiddag beställde vi ap-selet till Liam och idag efter lunch fanns det hos oss .-). Supersnabb leverans. Så borde det jämt va :-). Vi har redan invigt selet. Liam tyckte det va jättekul att springa runt med en apa på ryggen. Och Engla, hon va såååå avis. Hon skrek och sträckte sig mot apan hela tiden. Hoppas detta va en bra investering. När man inte vill ha den som sele så kopplar man loss svansen och har apan som ryggsäck ist.


Förutom att leka med apan så har vi (läs jag) ägnat dagen åt att packa och städa. Det e såååå mkt grejer att tänka på när man har småbarn. Imorrn åker vi till Dalarna. Eriks föräldrar har hyrt en stuga. Så nu kära vänner så får ni lite rast från mig ;-). Jag har svårt att tänka mig att jag kommer blogga där borta.  



Ovido - Quiz & Flashcards