Alla inlägg den 26 juli 2008

Av Jessica - 26 juli 2008 23:17

Alltså, det ÄR ju mysigt att äta utomhus... om det inte vore för alla äckliga småkryp som ska göra en sällskap. Förr om åren har jag inte ens klarat av att äta på vår djurtäta baksida (vi har t.o.m haft en ödla som sprungit tvärs över trallen, hur ofta ser man sånna i sverige? alltså en vild ödla, inget husdjur, en ödla från skogen.. en...äsch ni förstår), men nu har jag sakta men säkert försökt jobba mig förbi den fobin eller vad man ska kalla det.

Idag gick jag till Eriks stora glädje med på att äta med honom på baksidan. Solen sken, varmt i luften, barnen sov, ett glas vin och god mat! Vad mer kan man begära? Insektsfri mat kanske? Nähä, inte slippa undan det. Jag hade ätit upp allt på tallriken (grillad fläskfilé, klyftpotatis, grönsaker och tzatsikt) och skulle just stoppa i mig sista biten grillad halloumiost, men vad ser jag då? Jo, en tveskärt ligger fastklistrad mot undersidan av halloumin! Den verkar ganska död, men ändå. Tur att jag alltid inspekterar maten lite innan jag stoppar den i munnen.

Erik säger att det alltid e jag som har oturen att få konstiga grejer i min mat (naglar (!), benbitar, broskknölar, könshår, glasbitar, penselhår,plastbitar... ja det mesta) men jag tror att jag e extra utsatt för att jag upptäcker det mesta genom att se efter vad det är som åker in i munnen. Uäck, skitäckligt me tveskärten iaf. Jag hatar tveskärtar redan utan att de ligger i min mat.De extra proteinerna vill jag helst klara mig utan.


Sitter och försöker ladda upp bilder för framkallning. Sist jag gjorde det va efter jul... så jag har en heeeel del som måste framkallas. Ni som känner mig (camilla ;-)) vet att jag är lite... besatt av att fixa och trixa med att sätta in kort i barnens album. Moderna 2000-tals människor gör sig inte besväret att framkalla kort utan nöjer sig med att ha de på ett USB minne eller nåt. Men jag måste framkalla och sen sitter jag i timtal och klistrar in i barnens album. Helsvarta sidor och så skriver jag med guldpenna. Allt måste va i kronologisk ordning, jag fyller noga i alla datum. Men det är kul att ha. Liam älskar att titta i sina album.


Ser att klockan sprungit iväg. Nu borde jag ju sova. Men jag ska bara fixa liiiite till. :-)

Av Jessica - 26 juli 2008 17:35

JA, eftersom Engla vaknade vi 04.24 så kom vi iväg redan vid 06 imorse. Eriks snälla päron städade hela stugan själv efter vi åkt!

Vi va hemma runt kl.10, skönt en hel dag hemma! Huset stod kvar och blommorna hade överlevt (tack Olle).

IDAG har nog tveklöst faktiskt varit den varmaste i sommar. Det bara måste va så! Redan imorse när vi rullade från Dalarna så va det 25 grader ute. Å vad jag älskar högtryck. Jag är menad för sånt här klimat, jag känner det i hela kroppen.


Vi bestämde oss för att ta en cykeltur till en populär badstrand i närheten. Idag va den verkligen populär. Kändes omöjligt att trixa till sig en plats för 4 pers så vi vände på cyklarna och tog oss uppför den lååååånga backen som vi just susat nedför (vindarna svalkade inte, de brände som i en bastu- otroligt).

Istället så cyklade vi till vår "hemliga" badstrand (Malin, you know! ;-)) Där va det alldeles tyst, stilla och tomt på folk! Åååå, skönt. Nu vågade t.o.m jag visa mig i bikini utan att skrämma iväg fler än lilla familjen.

Och jäklar vad varmt det va i vattnet (jag badade inte helt, men upp till låren ;-)). Om jag säger att det är varmt, så e det verkligen varmt. Liam plaskade som en fisk.


Näpp, dags att göra nytta, ska dra igång grillen.



Ovido - Quiz & Flashcards