Alla inlägg den 28 juli 2008

Av Jessica - 28 juli 2008 23:55

med att typ banta eller va vi ska kalla det, vet ni va det är? jo att man blir så jäkla "okräsen". Jag som e besatt av godis och sånt får ju riktig abstinens om jag inte äter det varje dag, så när jag avstår från sånt kan t.o.m en söt nektarin vara som värsta godiset. Och när man väl får smaka godis på lördagen så ska man bara några bitar som man äter på länge och njuter. Så vill jag iaf att det ska va. Nu vräker jag ju i mig godiset utan att knappt känna nån smak.

Tack hemska semesterfilm för att jag fick se sanningen. Sanningen som jag borde fattat redan för några veckor sen när alla kläderna började sitta för hårt. Och nej, jag är inte gravid (haha, för er som trodde det), har bara ätiti för mkt gott.


Å jävlar va taggad jag e nu. Inget mer okynnesätande! Om jag inte tänker mig för så blir det alldeles för mkt jag stoppar i mig.


jag ska börja skriva matdagbok (inspirerad av soffi). Ja det ska jag, börjar me en gång:


Frukost: Oj det va länge sen, vad åt jag??? Öh... en kaffe latte (ett måste varsig man bantar eller inte) svarvinbärsfil med musli och två rostade mackor med smör, ett glas blaskig juice.


Lunch: (På stranden) Grekisk sallad med fullkornspasta, cola light.


Middag:  Rosa (!) mannagrynsgröt (Kul tycker barnen med karamellfärg i gröten, oaptitligt om jag får bestämma), lite omelett, ett glas light saft.


Övrigt: 1½ bulle, 1 skiva mjuk pepparkaka, ½ nektarin (delade me Engla), massa vatten på träningen, en cola light och ett glas folköl på kvällen (jävligt onödiga kalorier i ölet,, tycker inte ens om folköl), typ en decimeter pringleschips (ni fattar va?) 3st lakritsgodisar och så 100g choklad. 


Gårdagens matsedel hade sett värre ut, mina syrror va nämligen här på filmkväll och då SVULLADE vi (jag). Vi sket i middagen och åt ost o kex istället. Smart va? När man e hungrig kan man ju käka ungefär sådär 15 kex med ost (cambozola och Boursin hade vi) = en miljard kalorier= vi kunde ätit nåt annat gott som var vettigare. jajaj, men nu har jag iaf kommit till insikt.

Dags att hoppa isäng. Min tur att ha sovmorgon (= runt 07) imorrn.


puss o natti 


Jag känner mig så taggad att jag kankse borde köpa pulverdiet? Nu när jag inte ammar så kan jag ju köra full dos? Eller iaf halvfull... Nu spårar jag. Dags för sängen. Men jag ska nog beställa några Cambridge ändå.... :-D Och sen ska jag lägga mig! 

Av Jessica - 28 juli 2008 22:33

Jag är halvt deprimerad efter att ha sett på film från vår semester! Alltså FAN vad jag blivit fet igen. Blir så arg på mig själv! Jag som efter nyår lyckades gå ner en hel massa och komma i mina gamla jeans kan nu inte komma i dom igen. Hur gick det till? Lite för många glassar, grillkvällar och vin! Nä, nu har jag sagt åt Erik att han måste skälla på mig varje gång jag äter nåt onyttigt. Han får gärna säga att jag e fet och att jag inte ska äta onyttigt! Enbart på lördagar får jag äta godis och sånt. Måste jag tvunget käka glass (om det är 100grader varmt ute) så får det bli typ en piggelin. Suck, är ovän me mig själv just nu!

Idag va jag på första träningspasset sen... ja, va nog 2 månader sen sist. Shit va skönt det va att få röra på sig igen! Det va Englas blivande dagisfröken som körde passet dag, hon är skitbra! Tack Malin! Du (och så mami förståss som oxå är ledare) är enda anledningen till att jag orkar damma av träningsskorna och pallra mig i väg till Friskis ibland. Efter träningen delade jag och Erik på en 200g chokladkaka. Tyvärr så va detta innan vi sett semesterfilmen... annars hade jag låtit bli chokladen!

Jag måste inhandla substitut för godis... nån som har nåt magert, smarrigt tips? Får bli viktväktar kladdkaka (med kesella), nötter och frukt i fortsättningen. Jag mår inte bra när kroppen är så här!!!


Varm och skön dag idag! Vi lurade me oss min syster yster till ett megafint bad! Stockholms skärgård är fantastiskt vacker!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards