Alla inlägg den 20 juli 2008

Av Jessica - 20 juli 2008 16:19

Idag lurade jag iväg hela sällskapet till Tomteland. Jag sa att det va skitnära från vår stuga, typ bara 2km att gå... Jag trodde verkligen att det va nära, med bil kändes det så iaf. Men med två barn, två fullpackade vagnar och flip flop på fötterna (jag) i enbart lååååånga uppförsbackar så va det jobbigt och tog tid! Vi va döda när vi kom fram till entrén. Det va minst 5-6km som vi knatat. Men det va det värt, Tomtelandet va Liams dröm! Tänk, en stor sagopark fylld med tomtar, troll, älvor, häxor, djur mm. Vi va där hela dagen och hade kul. Liam tyckte det va roligast hemma hos tomten och i trollens hus.

När dagen va över hade vi promenaden hem kvar... tur att det va nedför annars hade jag fått sätta mig breve Engla i vagnen. Vädergudarna va inte på vår sida. Regnet riktigt forsade så man vart blöt ändå in till underkläderna. Gissa om det va skönt att sätta sig i en varm bastu på kvällen!

Ovido - Quiz & Flashcards