Alla inlägg den 14 juli 2008

Av Jessica - 14 juli 2008 23:21

ÅÅÅ va trevligt vi haft det :-). Jimmys tjej Ida va världens gulligaste, en lättsam person som man bara gillade direkt! De hade köpt paket till Liam och Engla!!! Liam fick en skitcool CAT leksaks grävmaskin och Engla fick en aaaassöt chihuahua som kan gå om man skruvar upp den. Jag och Erik fick en flaska vin. Supergulligt av dom!

Vi grillade vårt kött och åt potatissalladen. Den smakade faktiskt riktigt bra :-). Va som att vinägern fått "sjunka in" på nåt sätt. Både Jimmy och Ida sa att det va jättegott, fast kanske dom sa bara för att va snälla ;-).

Barnen lekte och hade kul. vid halvsju gick jag och badade dom och vid sju sov båda som stockar. Idag är första dagen som Engla inte sovit middag! Hon bara totalvägrade och har varit pigg som en mört trots att hon gick upp vi halv sju imorse...

Sen satt vi andra uppe och drack lite vin. Vädret vart faktiskt soligt på eftermiddagen, men nu på kvällen har det spöregnat. Trots det har vi suttit ute. Vi fällde ut markisen till max och satte på infravärmen. Skitnice.


Imorn ska jag, Carro och mamma på Yasuragi Hasseludden. Ska bli såååå lyxigt!

Av Jessica - 14 juli 2008 15:47

vafan, 5min efter mitt förra inlägg så började det regna *grr* jävla sverige. Hatar vädret. Man går i typ 9 månader och väntar på sommaren som sen kommer och regnar bort så e det bara att vänta 9 månader till. Som en hel jäkla graviditet, fast det är solen man väntar på.....


Och just det, självklart e redan maten förstörd! Jag har gjort fransk potatissallad (färkpotatis med lite grönsaker och senapsvinegrett). Jag böjde mig framåt för att smaka lite och det bara stack till i mina ögon av dressing ångorna. Jag har haft i way too much vitvinsvinäger :-(. Tog ett smakprov och det bara brändes i hela halsen och ner i bröstet. Jag älskar vanligtvis vinäger, men det här va t.o.m för mkt för mig. Babyspenaten som jag lagt i dog på direkten när dressingen kom på... Våra gäster kommer bli förgiftade!!!!

Av Jessica - 14 juli 2008 15:03

Håller på att fixar lite. Eriks bästa kompis Jimmy kommer på besök från Norge. Med sig har han nån tjej som vi aldrig träffat. De ska hit och grilla med oss, jättekul. Men jag blir jämt så uppstressad när det ska komma folk hit, haha. Känner press att maten måste va supergod och huset kliniskt rent, fast egn så tror jag inte att nån bryr sig... bara det att JAG bryr mig. Så det blir jämt värsta jobbiga proceduren för mig när vi ska ha gäster, jag måste fixa och dona en hel dag innan *pust*. Till saken hör att mina matlagningskunskaper suger! Allt jag lagar smakar typ skit. Fast jag följer recept från punkt till pricka så blir det ändå nästintill oätligt. Därför vill jag helst inte bjuda på min mat, men ibland så blir det undantag. Och då kanske ni undrar om inte Erik kan laga maten då. Men han är nästan ännu sämre än mig. När han en gång lagade korvstroganof (som för övrigt är en maträtterna som jag typ spyr av bara vid tanken *uäck*) så hade han färsk sallad i stekpannan tillsammans med stroganofen. Bläääää, varm, vissen sallad gjorde korvstroganofen till nån av det äckligaste jag smakat!


Hoppas det inte kommer regn för vi tänkte sitta ute.


å fasen, nu måste jag sluta. Kom på att jag har potatis som står och stormkokar på spisen....ghaaaaa. 

Ovido - Quiz & Flashcards