Alla inlägg den 24 juli 2008

Av Jessica - 24 juli 2008 17:13

Ännu en varm dag. faktiskt den varmaste på vääääldigt länge! Och vad bestämmer vi oss för att hitta på en dag som denna då? Jo, att bestiga Gesundaberget. Med barnvagn, i flip flops (jag såklart, normalt folk vandrar i SKOR) så va det en ganska dum idé. Jag hade blodsmak i munnen större delen av vandringen och jag slipprade mig fram i mina badskor.

Erik har energi som gör att man nästan vill lägga sig ner och vila bara man ser han, så han tog Liam i mei tai bärsele på ryggen och joggade uppför den brantaste biten med Engla i vagnen. Pust, jag fick ännu mer blodsmak i munnen av att se hur han slet ut sig.

Uppe på toppen så fikade (firade?) vi med glass, kaffe och frukt samtidigt som vi kollade på galningar som hoppade fallskärm (eller nåt) från berget.


På kvällen har vi grillat, druckit vin och spelat spel, "på spåret", jag och Erik vann! Härlig sommarkväll! Vi kunde sitta ute utan att frysa det minsta. Sånna här kvällar finns det inte många av på en sommar.


Imorrn e sista dan. Erik ska utöva djävulens sport ;-), hans ska golfa. Jag svärmor och kidsen ska njuta på stranden.

Ovido - Quiz & Flashcards